למרות ממשלת המעבר: תוספת של 700 מיטות לאשפוז המשכי

משרד הבריאות הודיע הבוקר (שלישי) על תוספת של 700 מיטות לאשפוז המשכי, במסגרת הקצאת תוספת משאבים לגריאטריה ביישום המלצות ועדת טור-כספא לפנימיות. מהמשרד נמסר כי התוספת הושגה בתום פעילות מאומצת ולמרות תקופת ממשלת המעבר, עם כל הקשיים האובייקטיביים שהמצב הנוכחי מערים.

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן אמר: “זהו הישג חשוב לטובת המטופלים הסיעודיים. הוספת המשאבים בייחוד בעיתוי הנוכחי מבטאת יישום ראשוני של המלצות ועדת טור כספא לשינוי המצב בפנימיות. תודה לשר האוצר משה כחלון על ההירתמות ושיתוף הפעולה. נמשיך לפעול בכל דרך לפתרון העומסים במיונים ובפנימיות”.

מנכל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: “זוהי תוספת אמיתית ומשמעותית לאזורים במערכת שהכי זקוקים להם. רק לשם ההשוואה היום 20 אחוז מהשוהים בפנימיות צריכים לצאת לאשפוז המשכי וזה בדיוק השוהים במסדרון שאנחנו מדברים עליהם וצריכים להיות במקומות אחרים”.

פרופ׳ רן טור כספא שעמד בראש הוועדה הוסיף: “מעודד לראות את פעילות משרד הבריאות ליישום ההמלצות. זהו צעד משמעותי וחשוב ואני מצפה ליישום שאר ההמלצות בהקדם”.

מהאיגוד הישראלי לרפואה פנימית נמסר: "כל תוספת תקציבית למערכת הבריאות הציבורית שבמצוקה קשה, היא ארוע משמח וחשוב מאוד, אלא שאת תוצאות התוספת המתבקשת הזו נראה רק עוד 3 עד 5 שנים ואף יותר. מיטות האשפוז ההמשכי אינן פתרון לעומסים היומיומיים של המחלקות הפנימיות. בינתיים. נוכח הצפיפות הנוראה במחלקות, שבין תוצאותיה: הידבקויות, זיהומים, טיפול רפואי לא ראוי, ואף מקרי מוות מיותרים, המדינה חייבת לתת פתרונות מידיים, ואלו כתובים שחור על גבי לבן בדו"ח ועדת טור כספא לשיפור הרפואה הפנימית, שהוגש לממשלה כבר לפני חצי שנה".

ראשי האיגוד מוסיפים כי "ברור שבמשרד הבריאות יש הבנה מלאה לחשיבות יישום הדו"ח, וברור שהסיטואציה הפוליטית והמגבלות התקציביות באוצר – הן בעיה. עם זאת, יש לקוות שבמשרדי האוצר והבריאות  ימשיכו לשנס מותניים כדי ליישם במהירות את הדו"ח שעל שולחן שני המשרדים".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website