לקראת ריצה משותפת: המגעים בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי לקראת סיום

מפלגת הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ צפויה לכנס מסיבת עיתונאים בהמשך היום (רביעי), ככל הנראה כדי להודיע על הסכם ריצה משותפת בבחירות עם האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ’. המו"מ בין הצדדים התקיים בשבוע וחצי האחרון והיה רצוף מכשולים ושיחות שהסתיימו במבוי סתום. עיקר המחלוקת היה בשאלה אם סמוטריץ’, שיוצב שני ברשימה המאוחדת, יקבל את התיק הבכיר בממשלה כפי שביקש. הצדדים התכנסו הבוקר לשיחות על האיחוד בים המלח, שם מתקיים כנס מנהלי בתי ספר של הציונות הדתית.

במסיבת העיתונאים צפויה הבית היהודי להציג את רשימת מועמדיה לכנסת ה-21. לפני זמן קצר הודיעה המפלגה כי המועצה הציבורית שלה בחרה בעיתונאית "ידיעות אחרונות" יפעת ארליך לכהן במקום השלישי, המשוריין לנשים, אחרי ח"כ מוטי יוגב שבמקום השני ולפני דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון, וסגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן.

בהודעת הבית היהודי נאמר כי "יפעת היא תוספת כח משמעותית לבית היהודי, ומייצגת את ציבור הצעירים המגוון, התוסס, הערכי והדעתן של הציונות הדתית והמסורתית. חברי המועצה קוראים למפלגה לשמור ולהבטיח את מקומה של הנציגה הנשית ברביעיה המובילה ברשימה בכל מו"מ והסכם עם מפלגות נוספות. קול נשי משמעותי ומוביל הוא חיוני להצלחת הבית היהודי בבחירות ובכנסת ואסור לוותר עליו".

יפעת ארליך (ללא קרדיט)

נכון לשלב זה אין התקדמות במגעים לצירוף מפלגת יחד בראשות אלי ישי ומפלגת עצמה יהודית לרשימת הציונות הדתית, למרות לחצי ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם איחוד כזה. על הרקע הזה תקף הבוקר חבר המפלגה איתמר בן גביר את סמוטריץ’ בטענה שהימנעותו מהתקדמות אינה מובנת. לדבריו, תומכי עצמה יהודית לא ייצאו לקלפיות אם לא יהיה חלק מרשימה בעלת סיכוי, מה שיביא לאבדן קולות בגוש הימין ולסיכון שנתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה הבאה.

בראיון לאפי טריגר ביומן הבוקר של גלי צה"ל אמר חבר הכנסת מוטי יוגב, ששובץ כאמור במקום השני בבית היהודי, וצפוי להידחק למקום השלישי בעקבות האיחוד, כי המטרה היא לייצר רשימה שתביא את התוצאה הטובה ביותר. "הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ הוקם מחדש אחרי כחודש וחצי שחווינו משבר בנטישת בנט ושקד, ואנחנו בונים את עצמנו כבית הפוליטי המרכזי של הציונות הדתית לגווניה. פנינו לאיחוד מירב הכוחות הדתיים-לאומיים".

יוגב הוסיף כי הוא בעד בחינת חיבורים עם עצמה יהודית ומפלגת יחד, וקיווה שאנשי הציונות הדתית "לא יברחו לימין החדש, שלא ידאג להם לדבר, ללא נאמנות לערכים או ללא נאמנות לאנשים או לעשייה המגזרית… הזלזול של בנט בשש השנים האחרונות בציונות הדתית הגיע לשיא. לא רק שהוא נטש את הבית הפוליטי של הציונות הדתית עם חובות כבדים, תוך שהוא כפה את הבית היהודי בבחירות הקודמות בפרטנזיות של לרוץ ל-14 מנדטים, בסופו של דבר קיבלנו רק שמונה והוא השאיר אותנו עם חובות של למעלה מ-11 מיליון, רק מהכפייה הזו. עכשיו הוא מסתובב וקורא לבני הציונות הדתית להצביע לו. זה חוסר נאמנות לערכים וחוסר נאמנות לאנשים. אקזיט על מפלגת האם עליה הוא טיפס בשביל להגיע לגדולה פוליטית".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website