לקראת שביתת בקרי הגבול בנתב”ג: חברות התעופה נערכות לביטול טיסות

חברות התעופה הפועלות בנתב"ג כי הם ממתינות עד השעה 12:00 היום (ראשון) להודעה רשמית מנמל התעופה בעקבות הודעת ועד העובדים על סגירת מעברי הגבול ביום שלישי הקרוב במסגרת מאבקם לקבלת שכר בזמן. החברות מבקשות לאפשר להן לבטל את הטיסות ולהודיע על כך לציבור הטסים לישראל וממנה. על פי הצפי של רשות שדות התעופה, אמורים כ-80 אלף נוסעים לעבור בנתב"ג ביום שלישי, ב-540 טיסות נוחתות וממריאות.

מזה מספר חודשים מנהלים עובדי מעברי הגבול מאבק להפסקת עיכובי השכר בתחילת כל חודש, הנובעים מעיכובים בעדכון המערכת הממוחשבת לתשלום השכר. בוועד מציינים כי מזה מספר שנים העובדים לא מקבלים בתחילת החודש את מלוא שכרם, אלא מקדמות חלקיות בלבד. לדבריהם, מחדל זה נמשך כבר מספר שנים. בוועד העובדים קראו היום למשרד האוצר לשתף פעולה עם ההנהלה כדי לפתור את הבעיה.

תורים במעבר הגבול בנתב"ג במהלך אסיפת עובדים של בקרי הגבולות, 4 ביוני 1967 (ללא קרדיט)

"יש עובדות ועובדים שמתחילים את החודש עם מינוס של עד 50% בשכרם. הטלפון מהבנק הפך אצלם לשגרת חיים" טענה יו"ר הוועד, שני שבתוב בהודעה על הכוונה להשבית את מעברי הגבול, "לא יכול להיות שעובדים יצטרכו להילחם על זכותם הבסיסית לקבל שכר בזמן. אנחנו לא דורשים תוספות או זכויות יתר אלא רק שכר בזמן כמו כל העובדים במשק".

"לא רצינו להגיע לרגע שבו נאלץ להשבית, במיוחד לא בחודשי הקיץ שרבים מהישראלים נופשים בחו"ל. לכן אנחנו מתחננים במשך שנים שיפתרו בעיה פשוטה והם לא נוקפים אצבע. לא השאירו לנו ברירה" הוסיפה שבתוב. לדבריה יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, פעל בחודשים האחרונים במאמץ להגיע לפתרון ולמנוע את הפגיעה בנוסעים, אולם משרד האוצר מערים קשיים.

תגובת משרד האוצר ורשות האוכלוסין לא התקבלה, נכון לשעה זו.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website