לראות את האור

חנוכה הוא חג של אור, ניסים ותקווה. ניצחון המעטים על הרבים וכוחה של אמונה… ואם נאסוף את הכל ביחד אז בעצם – חנוכה הוא חג של מחשבה חיובית. ראייה חיובית ב"אור" שבכולנו.

ובאיזה "אור" אנחנו רואים את ילדינו? האם דרך "פריזמת" הלימודים? ההצלחה בספורט? כמות החברים שיש להם? מה מגדיר אותם? ציון 90 במתמטיקה? או אולי חוסר היכולת להתארגן בזמן?

"צריך שכל איש ידע ויבין, שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו כנר חברו, ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין, שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם כולו." (הרב קוק)

על פי הרב קוק, לא רק שבכולנו קיים אור, האור הוא אור מיוחד וייחודי ומוטלת עלינו האחריות לגלות את ייחודנו זה ולעשות בו שימוש לטובה עבורנו ועבור העולם.
תחשבו רגע. ילדינו נמצאים בבית הספר 12 שנים. 12 שנים מתוך חיים שלמים של למידה, חוויות, התנסויות, כישלונות והצלחות, ועדיין, רובנו מגדירים אותם על פי הצלחתם או אי הצלחתם בלימודים. בעולם מושלם היינו יכולים לבחור, על פי רצוננו ונטיותינו, את הדרך המתאימה לנו ביותר ללימוד כדי שנוכל באמת להביא לביטוי הטוב והנכון ביותר את "אורנו" הייחודי.

את בתי הספר יקח עוד קצת זמן לשנות, אך לנו ההורים חלק גדול בעזרה לילדינו למצוא את ה"אור" שלהם. לא כדי לרצותנו. לא כדי להיות ראשונים. פשוט כדי להיות עצמם. האם אנחנו עוזרים לילד שלנו למצוא את האור שלו או מראים לו עד כמה אנחנו מאוכזבים מכישלונותיו?

השונות שלנו, הכוחות המיוחדים שלנו, הם האורות הייחודיים של כל אחד מאתנו. העולם צריך מורים, ספורטאים, גננים, נהגים, חוקרים ועוד ועוד…. למדו את ילדיכם לא לפחד לנסות, להיות הכי טובים שהם יכולים, ולהיות גאים במי ובמה שהם – ואז השמיים הם הגבול.

אז כשתעמדו השבוע מסביב לחנוכייה, תנו לכל ילדה וילד להדליק נר בתורו, ולפני הברכות, השירים והסופגניות בקשו ממנו/ממנה לומר בקול במה הוא חושב שהוא טוב. מה האור הייחודי שלו? אם הוא מתקשה עזרו לו. עודדו אותו לגלות את כוחותיו. ובכך בעצם תחזקו את בטחונו האישי.

חג חנוכה מואר ושמח.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website