מאבק העו”סים מחריף: מחר יושבתו שירותי הרווחה מקריית שמונה ועד חדרה

המאבק מחריף: איגוד העובדים הסוציאליים הודיע היום (רביעי) כי מחר יושבתו כל שירותי הרווחה מקריית שמונה ועד חדרה. באיגוד טעונים כי משרד האוצר מתעלם מהמשבר בתחום, ומסרבים לשבת אתם למו"מ על הוספת אמצעי ביטחון ושיפור בתנאי העסקתם. במסגרת השביתה לא תהיה קבלת קהל במחלקות הרווחה באזור הצפון.

מאות עובדות ועובדים סוציאליים מתכוונים להפגין מחר בשעה 11:00 מול קריית הממשלה בחיפה. ההפגנה תיערך בשעה 11:00 ברחוב פל-ים 15 בחיפה.

מהעו״סים נמסר כי הם דורשים "סביבת עבודה מכבדת ומוגנת – אבטחה בכל שעות קבלת הקהל ומאבטחים בעלי הכשרה רלוונטית. עמדת בידוק ביטחוני מסודרת ונוהלי בידוק קפדניים ומסודרים. דלתות משוריינות, אינטרקום, מצלמות אבטחה ואינטרקום, דלתות מילוט, לחצני מצוקה המחוברים למוקד חירום פעיל. מימון ומתן אבטחה מקיפה ואישית גם מחוץ למקום העבודה לעובדים שקיבלו איומים או שנמצאים בסיכון. ליווי ותמיכה לעובדות ועובדים שחוו אירועי אלימות."

עוד דורשים באיגוד שיפור תנאי ההעסקה, העומסים והשכר של העובדים באופן שיאפשר לאייש את התקנים הקיימים ולתת מענה ראוי ומכבד ללקוחות בזמן סביר.

"בעקבות התעלמות שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ ממשבר העובדים הסוציאליים" נמסר מהאיגוד, "איגוד העובדים הסוציאליים מודיע הבוקר על השבתת כל שירותי הרווחה מחר, יום חמישי, מקריית שמונה עד חדרה."

במסגרת העיצומים ישבתו העובדים הסוציאליים במחלקות הרווחה ברשויות המקומיות בצפון הארץ- לא תהייה קבלת קהל במחלקות, לא יכתבו תסקירים לבתי משפט, לא יתקיימו ועדות החלטה בנושא קטינים בסיכון, לא יפעלו מרכזים לטיפול באלימות במשפחה. לא תהיה קבלת קהל של עובדים סוציאליים במשרד הרווחה (לרבות קציני מבחן נוער, מבוגרים ומעצרים וחוקרי ילדים) וישבתו עובדים סוציאליים במשרד החינוך, בביטוח לאומי, במערכת הבריאות בבתי החולים, קופות החולים ותחנות לבריאות בנפש.

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "השירותים החברתיים בישראל הם לא על סף קריסה – הם עמוק בתוך המשבר. לא מצליחים לאייש מאות משרות קיימות בלשכות הרווחה ברשויות המקומיות במשך שנה ושנתיים בגלל תנאי העבודה הירודים והשכר הנמוך. העובדות הסוציאליות צריכות להתפרנס בכבוד ולא להפוך לשק חבטות. אם לא יהיה פתרון אמתי לתנאי העבודה, העומס והעסקה, לא יהיו יותר שירותים סוציאליים בישראל. אנחנו דורשים כניסה מידית למשא ומתן רציני עם משרדי הרווחה והאוצר על הצלת שירותי הרווחה בישראל".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website