מבעלים לשכירים: הסכם קיבוצי לחברי אגד לקראת הפיכת הקואופרטיב לחברה

ההסתדרות והנהלת אגד חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד המסדיר את זכויותיהם של כ-1,300 חברי אגד, מייסדי הקואופרטיב, בעת השינוי שהוא עובר במבנה בעלותו, הכולל הכנסת משקיע פרטי והפיכתו לחברה בע"מ. "מדובר בהסכם ייחודי מסוגו ובו בעלים הופכים לעובדים שכירים. דאגנו לשמר את מלוא זכויותיהם גם לאחר כניסת משקיע", אמר לדבר ראשון יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי.

ההסכם שם דגש על שמירת רצף זכויות העובדים המייסדים, כולל שכר, תנאים נלווים, שמירה מלאה על הוותק, זכויות לפנסיה תקציבית ומענק פרישה. בנוסף הצדדים סיכמו כי שכר העובדים ימשיך להיות צמוד להסכמי המסגרת במגזר הציבורי. ההסכם ייכנס לתוקף סופית לאחר שיאושר על ידי לפחות 75% מהמייסדים, באספת עובדים שתיערך בחודשים הקרובים.

הסכם קיבוצי מיוחד לשמירה על זכויות מייסדי אגד גם לאחר השינוי במבנה הבעלות של החברה (צילום: דוברות ההסתדרות)

החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש נערכה במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר מזכירות אגד אבי פרידמן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ומחזיק תיק התחבורה הציבורית באיגוד דורון עזרא.

באגד פועל ועד שכירים ותיק, וחלים בו הסכמים קיבוציים רבים, אך זו הפעם הראשונה בה מוסדרים תנאי העסקתם של חברי הקואופרטיב במסגרת של הסכם קיבוצי, זאת לקראת פירוק הקואופרטיב כחלק מההסכם עם המדינה. על פי ההסכם, שנחתם ביוני 2018, התחייבה אגד לשנות את מבנה הבעלות שלה עד שנת 2021, להכניס משקיע פרטי, ולבצע תהליכי התייעלות. לצורך כך הוקצה תקציב להפרשתם של מרבית חברי הקואופרטיב  (1,300 מתוך 1,500) ומרבית עובדי דור א’ (1,800 מתוך 2,400) בתנאים הולמים.

ההסתדרות יוצגה בבמשא ומתן על ההסכם על ידי עו"ד גלי שטיינברג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ועל ידי עו"ד יניב וייס מאגף הפנסיה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website