מה ייפתח, מה יישאר סגור: אלו מסגרות הגיל הרך שיחזרו לפעול מחר (א’) | מדריך

מרבית מסגרות החינוך לגיל הרך ברחבי הארץ צפויות להיפתח מחר (ראשון) במתכונת מותאמת למגבלות הקורונה. גני משרד החינוך והגנים הפרטיים יפעלו במתכונת בה כל ילד יגיע לגן בשלושה מימי השבוע. המעונות המפוקחים יפעלו לאורך כל השבוע, אך מספר הילדים בקבוצה הוגבל ל-17 בלבד. המשפחתונים לגילאי לידה עד שלוש לא ייפתחו עקב מחלוקת על נהלים להפעלתם ועל פיצוי על חודשי הסגירה, וכך גם חלק מהגנים הפרטיים.

לפי הודעת משרד החינוך, מיום שלישי האחרון החלו להגיע הצווים החינוכיים לגנים בגיבוי שירותי ניקיון וחיטוי של הרשויות המקומיות כדי להכין אותם לפתיחה. במקביל הופסקה הלמידה מרחוק כדי למקד את הפעילות רק בהכנות לחזרה.

גילאי 3 עד 6: חצי שבוע לכל קבוצה

הגנים לגילאי 3 עד 6 ייפתחו במתכונת בה כל ילד יגיע לגן למשך שלושה ימים, וישהה עם קבוצה קטנה וקבועה של ילדים ואנשי צוות. בנוסף, השלטון המקומי והאוצר הגיעו אמש להסכמה על פתיחת כלל הצהרונים בכל הרשויות ברחבי הארץ לילדי הגן עד לתלמידי כיתה ב’ בצמוד למתכונת העבודה של הגנים. הצהרונים יפעלו מתום יום הלימודים בהתאם להרכב הקבוצתי בו מתקיימת הלמידה בגן ובבית הספר וההורים ישלמו רק בגין הימים בהם ישהו הילדים במסגרת.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

הפגנת הגנים הפרטיים מול הדיון בוועדת העבודה והרווחה בנושא קריסת הגני הפרטיים (צילום: פורום הגנים הפרטיים)

חלק מהגנים הפרטיים יישארו סגורים

למרות המענק והעזרה שהמדינה הסכימה להעביר לבעלי הגנים הפרטיים, ב-250 מעונות יום, משפחתונים וצהרונים המיוצגים על ידי ‘התאחדות הגנים הפרטיים’ לא יחדשו את הלימודים, בגלל אי-התייחסות המתווה להוצאות בגין חיטוי וניקיון. "ההוצאות במתווה יהיו רבות, ניאלץ לקנות מכספנו ציוד רב על מנת לעמוד בתנאים", מסר רועי צאיג, יו"ר התאחדות, שהעביר ביקורת על כך שהפיצוי שהוסכם אינו מספק. "המתווה החדש יגרום לכך שאנו אנשי הגנים נהפוך לבייביסיטר, חינוך לא ממש יהיה כאן. מעבר לזה שפיצוי כספי הולם שיגרום לנו לתת הכל למען הילדים גם אין במתווה הנוכחי".

מעונות היום המפוקחים: שבוע מלא, עד 17 ילדים בכל קבוצה

במעונות היום המפוקחים לגילאי לידה עד 3, המופעלים על ידי הארגונים ויצ"ו, נעמת ועוד, יחזרו לפעול במתכונת של שבוע מלא, אך רק לחלק מהילדים. מספר הילדים בקבוצה יוגבל ל-17, וההחלטה על תעדוף הילדים תתבצע בהתאם לאמות המידה של תנאי הקבלה למעונות.

4,000 משפחתונים עדיין לא חוזרים

גם איגוד מטפלות המשפחתונים, המאוגדות בארגון ‘כוח לעובדים’ מסר שלא ייפתחו 4,000 משפחתונים, בגין פגיעה בתנאי העבודה והשכר של המטפלות לאורך המשבר. "לא ייתכן ש-18,000 פעוטות, בעיקר מן הפריפריה הגיאוגרפית והכלכלית של ישראל, מצויים ללא מסגרת ושר העבודה והרווחה ממשיך בהתעלמותו", נטען באיגוד. לדבריהם, רק כשליש מהמטפלות זכו עד כה למענק חד-פעמי בהיקף ממוצע של 2,000 שקלים בלבד ומתנים את החזרת הפעילות ביצירת מתווה בריאותי, פיצוי למטפלות שנדרשו להיות בבידוד או מצויות בקבוצות סיכון, מענקים ועוד.

חופשה בל"ג בעומר

גני משרד החינוך לא ייפתחו ביום שלישי השבוע בו חלה חופשת ל"ג בעומר, בעקבות הודעת הסתדרות המורים שלא תתיר לגננות לפתוח את הגנים בחופשת ל"ג בעומר בהתנדבות. בתחילה הודיעה מזכ"לית הסתדרות המורים שתתיר לגננות לפתוח את הגנים בהתנדבות על פי שיקול דעתן, אך מאוחר יותר חזרה בה. עיריות ירושלים וגבעתיים הודיעו על פתיחת הגנים בערים על-ידי הסייעות, תמורת תשלום שכר מלא ובהסכמת ועדי העובדים ברשויות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website