מול בית הנציב

כ-80 כבאים הגיעו היום (שישי) להפגין מול ביתו של נציב הכבאות הארצי דדי שימחי בגדרה. השבוע התפטר מצוות המו"מ ממלא מקום מנהל משאבי אנוש במערך הכבאות יואב גדסי. לטענת ארגון הכבאים התפטרותו באה בעקבות החלטת הנציב לבטל את ההבנות שהושגו בין הצדדים במו"מ המשותף בלווי המשרד לביטחון פנים.

הכבאים נשאו שלטים בהם נכתב "הכבאים נלחמים באש ודדי שמחי נלחם בנו" וקראו להתפטרותו של שמחי מתפקידו, תוך שהם מאשימים אותו כי התנהלותו מסכנת אף את חייהם. "לא להיגרר לפרובוקציות" קראו נציגי הוועד נוכח עימות מילולי מול שכניו של הנציב. בסיום ההפגנה שרו את התקווה.

גלעד ארדן ודדי שמחי (פלאש90)

מערכת יחסי העבודה במערך הכבאות סוערת מאז כניסתו של שמחי לתפקיד, כשבוועד העובדים טוענים כי הוא מפר את ההסכמים הקיבוציים עמם. שמחי עצמו התבטא לא אחת באשר לשאיפתו להגביל את זכות השביתה וההתארגנות של עובדיו.

בחודשים האחרונים נוקטים הכבאים שורה של עיצומים, שנדונו מספר פעמים בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שציין פעם אחר פעם כי זכות השביתה עומדת לעובדי מערך הכבאות, כי התרשם שהעיצומים אותם הם נוקטים הם מידתיים ואינם מסכנים חיי אדם.

גם בית הדין הארצי לעבודה נדרש לסכסוך, ואישר את המשך הצעדים הארגוניים, תוך שהוא קורא לשר לביטחון פנים להתערב בו ולסייע להביאו לסיום. בעקבות כך הורה השר ארדן למנכ"ל משרדו משה צ’יקו אדרי, המועמד כיום לתפקיד המפכ"ל, ללוות כאמור את המו"מ.

כ 150 כבאים מפגינים בשעה זו מול ביתו של הנציב, דדי שימחי, בישוב גדרה (קרדיט: ועד עובדי הכבאות)

לאורך החודשים האחרונים תלו הכבאים שלטים המבקרים את הנציב שימחי בגדרה, ואף שיגרו לתושבי היישוב מכתב המסביר את הסוגיות שבמחלוקת ואת מאבקם. עם זאת, עד כה נמנעו מלהפגין בפועל מול ביתו של הנציב.

מרשות הכבאות נמסר כי "מי שממן קמפיין נגד נציב הכבאות וההצלה ביד אחת וביד השנייה מחזיק אתר חדשות לא יכול להיות אוביקטיבי", בהתייחס לכך שההסתדרות הכללית הינה המוציאה לאור של אתר החדשות דבר ראשון.

עוד אישרו לדבר ראשון כי גדסי אכן עזב את צוות המו"מ עם ארגון העובדים. עם זאת, גדסי עצמו סירב לשוחח עם דבר ראשון ובמשרד לביטחון פנים טרם הגיבו לביטול ההסכמות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website