מזג אוויר סוער וקר, שלג בחרמון וברמת הגולן, הכנרת עלתה ב-8.5 ס”מ

אחרי לילה גשום וקר, בצפון התעוררו לבוקר מלא הצפות וחסימות תנועה. בחרמון יורד שלג  וגם פסגות רמת הגולן התכסו בלבן. כעת יורד גשם בצפון והוא צפוי להתפשט למרכז הארץ. מחברת מטאו טק נמסר כי משעות אחר הצהריים ייעשה גשום וסוער.

אתר החרמון נסגר בשל התנאים, ובמפלס התחתון הצטבר כבר מעל 70 ס"מ של שלג. הוא צפוי להישאר סגור עד מחר. פסגת הבנטל שברמת הגולן נצבעה לבן. כבישים שונים ברמת הגולן נחסמו אמש (שני) לתנועה.

בנחל חילזון הסמוך לכרמיאל, בו נספה ביום ראשון בלילה סמל אביתר יוספי. נחל חילזון הוא נחל אכזב, יבש ברוב ימות השנה ואף ברוב ימות החורף, אך בימים אלו הוא זורם בשצף.

קרדיט צילום: יואב הלוי

מרשות המים נמסר סיכום ביניים למשקעים הזורמים לאגן ההיקוות של הכנרת, נכון לבוקר זה (שלישי):  90-80 מ"מ גשם, החל מיום ראשון השבוע. כמויות אלו גרמו לזרימות יפות בנחלים השונים באגן, התורמים לעליית מפלס הכנרת. לדוגמא, בירדן (גשר הפקק) נרשמה ספיקה של 68 קוב/שניה, ובשניר (מעיין ברוך) ספיקה של 72 קוב/שניה. זרימות אלו, יחד עם קצת גשם ישיר גרמו לעלייה במפלס הכנרת של 8.5 ס"מ מאתמול, והמפלס הבוקר עמד על 214.35-. עם זאת המפלס נמצא עדיין 1.35 מטר מתחת לקו האדום התחתון, ורק 0.52 מטר מעל הקו השחור. חסר לכנרת מלאה עוד 5.55 מטר.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי "קיים חשש לשיטפונות באפיקי נחלים. חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה או לחצותם עד לירידה מוחלטת של מפלס המים- מדובר בסכנת חיים. מומלץ להתעדכן לגבי מסלולי הטיול והאתרים הסגורים טרם היציאה לטיול עם מוקד המידע של רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*".
הסערה צפויה להסתיים ביום חמישי.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website