מזכ”לית הסתדרות המורים: האוצר דורש מהמורים לוותר על ימי חופשת הקיץ כדי לקבל שכרם

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שלחה היום (שני) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו התריעה כי שבימים האחרונים בכירים באוצר דורשים מהמורים ומהגננות לוותר על ימי החופשה שלהם בקיץ, וזאת כדי לשלם את מלוא שכרם כעת. לטענת הסתדרות המורים, האוצר מנצל את משבר הקורונה כדי לפגוע בשכר ובתנאים של עובדי ההוראה. "אני קוראת לך להתערב ולהנחות את משרד האוצר לשלם לעובדי ההוראה את השכר הרגיל ובמלואו", כתבה בן דוד.

"נדהמתי מהיחס המזלזל של אחד מבכירי משרד האוצר לגבי התרומה של עובדי ההוראה במשבר הנוכחי", כתבה בן דוד. "הפעילויות מתבצעות על פי לוח זמנים ששולח משרד החינוך והרבה מעבר לשעות העבודה."

הטענות שנשמעו מהאוצר בימים האחרונים על כך ששעות והיקף העבודה של עובדי ההוראה הצטמצם ועל כן יש עילה לפגיעה בשכרם, אינן עולות בקנה אחד עם הוראות משרד החינוך למנהלים, למורים ולגננות להמשיך בשגרת הלימודים, בשמירת קשר עם התלמידים ויצירת מערך חינוכי מקוון שלם שיהפוך להיות הפלטפורמה הלימודית בכל תקופת ההשבתה. במכתב לראש הממשלה, התייחסה בן דוד לכך שמשרד האוצר נוקט ביחס מזלזל כלפי תרומת עובדי ההוראה, וכי נציגיו טוענים שהמחנכים והמחנכות אינם עובדים באופן מלא ועל כן יש להחסיר ימים אלו ממכסת ימי חופשת הקיץ.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מזכ"לית הסתדרות המורים דורשת מראש הממשלה להורות למשרד האוצר לשלם לאלתר את מלוא שכר המורים בתקופה בה מוסדות החינוך סגורים עקב משבר הקורונה, שכן למרותם היותם סגורים, ממשיכים המורים לבנות מערכי שיעור מקוונים, מקיימים ישיבות, עורכים מבחנים בתיכונים ואף הכנה לבגרויות. "בנוסף לכך המורים והגננות ממשיכים להיות בקשר רציף בטלפונים ובוואטסאפ עם כל ההורים והילדים", הוסיפה בן דוד. "הגננות מכינות מערכי שיעור ומצלמות אותם לילדים, נמצאות בקשר עם ההורים ועובדות על הצעות לפעילויות לקראת חגי האביב".

בהסתדרות המורים ציינו עוד שכל הפעילות מתבצעת בהתאם לשעות שדורש משרד החינוך ואף מעבר לכך, וזאת בשל המצב הייחודי בו אנשי החינוך נדרשים להיות זמינים באופן פרטני עבור כל תלמיד ותלמידה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website