מחאה: אם מבאר שבע תקפה את מנהלת ביה”ס; הלימודים בעיר יחלו בשעה 9:00

בעקבות אירוע אלימות חמור שהתרחש היום (שלישי) יחלו מחר הלימודים בכל בתי הספר היסודיים בבאר שבע בשעה 9:00. רק לפני שבוע הושבתו הלימודים בעתלית עקב אירוע חמור בבית ספר ביישוב. מאז תחילת שנת הלימודים הנוכחית התרחש אירוע אלימות כנגד צוותי החינוך בבתי הספר כמעט בכל שבוע.

"האלימות בבתי הספר ממשיכה להשתולל ובמשרד החינוך שותקים" מסרה יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים. "במשרד יודעים לבוא למורים בעוד ועוד דרישות, אך כאשר הורים פועלים כלפיהם באלימות ומונעים מהם לבצע את עבודתם, המשרד לא נוקף אצבע. הסתדרות המורים תמשיך לתת גיבוי מלא לעובדי ועובדות ההוראה."

יפה בן דוד (צילום באדיבות הסתדרות המורים).

על פי הסתדרות המורים, מנהלת בבית ספר בעיר באר שבע הותקפה הבוקר פיזית ומילולית על ידי אמו של אחד התלמידים הלומד בכתה ג’. האירוע התרחש לאחר שדווח למנהלת כי התלמיד הכה תלמידה בכתה א’. בעקבות האירוע, המנהלת ערכה שיחה עם שני התלמידים ובהמשך זימנה את אמו של הילד לשיחה. משהגיע האם לבית הספר היא החלה לצעוק בקול רם על המנהלת ולאחר מכן תפסה אותה בחוזקה וחנקה אותה.

"אני מתריעה – השתיקה של משרד החינוך ואי המענה שהם נותנים לעובדי ועובדות ההוראה עוד תוביל אותנו חלילה לאסון ולאבדות בנפש", הוסיפה בן דויד, שמתחה בחודשים האחרונים ביקורת על כך שהתוכנית למניעת מקרי האלימות בבתי הספר שהציגה הסתדרות המורים למשרד החינוך אומצה באופן חלקי בלבד.

בדצמבר 2017, אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את התיקון לחוק העונשין שמטרתו להחמיר את הענישה על תקיפת עובדות ועובדי חינוך, כך שתעמוד על עד חמש שנות מאסר. לטענת הסתדרות המורים, מאז אישור התיקון מקרי פגיעה באנשי חינוך ממשיכים להיות עניין שבשגרה. באותו חודש פרסמה הסתדרות המורים את תוצאות סקר האלימות שנערך בשנים 2017-2016. ממנו עלה שמעל ל-70% מעובדי ההוראה הותקפו מילולית או פיזית על ידי תלמידים. מתוך עובדי ההוראה שהעידו כי סבלו מאלימות, 61% הותקפו מילולית על ידי תלמידים, 33% הותקפו מילולית על ידי הורים, 32% הותקפו פיזית על ידי תלמידים ו-4% הותקפו פיזית על ידי הורים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website