“מחאת המסיכות”: מנכ”לי עמותות מהמגזר שלישי יוצאים נגד הפגיעה בהן

מנכ״לי עמותות וארגונים החברתיים מהמגזר השלישי התאחדו בקריאה להציל את העמותות מקריסה. בתוך משבר הקורונה ובהמשך לכנס אותו קיימו בתחילת השבוע החליטו בעמותות ובהובלת ארגון ‘מנהיגות אזרחית’, ארגון הגג של המגזר השלישי, להעלות הילוך במאבק ולצאת ל’מחאת המסכות".

כחלק מהמחאה, מנכ״לי העמותות והארגונים החברתיים עוטים מסיכות מיגון על פניהם עם מסר לממשלה ולעומד בראשה: ״החלשים נמחקים״ ו"המגזר השלישי קורס". עמותות רבות במגזר השלישי נאלצו לפטר עובדים או להוציאם לחל"ת ובתגובה לפרסום התוכנית הכלכלית של האוצר להתמודדות עם הקורונה, הם מסבירים שהיא פשוט לא נותנת מענה למצב ונדרש הרבה יותר כדי להשאיר את העמותות עם הראש מעל המים.

בהודעה המשותפת שפרסמו אף נכתב כי "עשרות אלפי עובדים כבר נזרקו למעגל האבטלה, כולל עובדי עמותות וארגונים שנמצאים בחזית המאבק בנגיף המטפלים בקשישים, עניים, נוער בסיכון ועוד. אנשים שבימים אלה דואגים למי שהממשלה לא דואגת, שנמצאים בשטח ובאים במגע עם האוכלוסיות שמוגדרות כאוכלוסיות בסיכון כעת יותר מתמיד".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בין מאות המנכ"לים הלוקחים חלק במאבק, מנכ"ל עמותת "עלם", איגוד העמותות לזקן בישראל, בית איזי שפירא, "איל"ן", "צ’יימס ישראל", "בטרם לבטיחות ילדים", "שלווה", "מועצת תנועות הנוער בישראל", "המכללה", "אלווין ישראל", איחוד ההצלה ועוד.

"מחאת המסיכות": מאות מנכ"לי עמותות במסר לראש הממשלה: "החלשים נמחקים"

מנכ"לית "מנהיגות אזרחית" – ארגון הגג של המגזר השלישי, ליאור פינקל-פרל: "המגזר השלישי בישראל קורס – עשרות אלפים יצאו למעגל האבטלה, ואנחנו רק בתחילת הדרך. התכנית המוצעת היא התחלה, אבל רק התחלה. זהו מענה ראשוני, שאיננו מספיק למצב החירום שאנחנו נמצאים בו. וכשהעמותות יקרסו אחת אחרי השניה, כבר לא יהיה מי שידאג לחלשים ביום שאחרי הקורונה. נדרשת קרן חירום של מיליארד שקלים שתהיה אוויר לנשימה למגזר שקורס. הפגיעה בחלשים תהיה עצומה ובלתי הפיכה – מדובר על האוכלוסיות הפגיעות ביותר בארץ, וכבר היום אין להם מענה כי רבע מהעמותות כבר הפסיקו פעילות. מה נגיד להם? יש חמישית פתרון עבורכם?".

מנכ"ל עמותת "צ’יימס ישראל", ג’ורג’ צימרמן: "היום אני טוען שאנחנו נלחמים על הבית והאויב הוא מבפנים. משרד האוצר משתלט על התכניות הקיימות ובמקום לתגבר אותן רק בודק כיצד אפשר לקצץ עוד ועוד ולהרוויח מהמהלך. ברגע של משבר ידוע שהאוכלוסיות החלשות הן הראשונות שנפגעות. אנשים עם מוגבלויות נותקו מכל עזר, עובדים פוטרו ונשלחו הביתה מפוחדים על פרנסתם. מלכה, בת 72, מתמודדת נפש בודדה בעולם הזה עבדה לפרנסתה כל חייה ונשלחה במשבר קורונה לחל״ת. היא פנתה אלינו על מנת שנעזור לה לשלם שכר דירה כי אין לה משכורת. סיפורים חיים כאלו כיום הם המציאות של המגזר השלישי ואם האוצר לא מבין שעליו לתגבר ולחזק את המגזר השלישי אז הוא כמו הקורונה הוא האוייב שנימצא בתוך הבית".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website