מחאת ענף ההסעות: חסימות כביש באזור קריית הממשלה בתל אביב

אוטובוסים של חברות הסעה חוסמים הבוקר (שלישי) את אזור קריית הממשלה ברחובות מנחם בגין והארבעה בתל אביב. על האוטובוסים מודבקות מדבקות ענק עם דיוקנו של שר האוצר ישראל כ"ץ והכיתוב: "30 אלף נהגים עומדים במקום. ענף ההסעות בקריסה". מארגני המחאה מסרו כי בשעות הקרובות צפויות חסימות נוספות.

יו"ר ארגון חברות ההסעה ניסים סרוסי: "יש פה מצוקה קשה מאד שאי אפשר להמשיך ולהתעלם ממנה, השטח בוער ועשרות אלפי נהגים חיים בתחושה שאין להם יותר מה להפסיד ושהם חייבים לפעול על מנת לפרנס את משפחתם. שרת התחבורה מירי רגב – את אחראית לנו, אל תאפשרי לנו לקרוס".

חסימות כבדות באזור מנחם בגין והארבעה בתל אביב. אוטובוסים חוסמים את הציר המרכזי ומונעים גישה לקריית הממשלה. על האוטובוסים מודבקות מדבקות ענק עם דיוקנו של שר האוצר ישראל כץ והכיתוב: "30 אלף נהגים עומדים במקום. אל תיתן לנו לקרוס!" (צילום: יח"צ)

 
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

הכעס של חברות ההסעות הפרטיות נובע בין היתר בשל העובדה כי למרות העומסים הקשים בתחבורה הציבורית, הנובעת ממגבלות משרד הבריאות, הפסקת פעילות הרכבת והעבודות באיילון, נמנעת מדינת ישראל להשתמש בשירותיהן במטרה להקל על העומסים, ובכך גם לסייע להן כלכלית ולאפשר להם להתפרנס.

לאחר שבשבוע שעבר חסמו עשרות אוטובוסים את נתיבי איילון והשביתו את התנועה לדקות ארוכות במחאה על ההעלמות המתמשכת של ממשלת ישראל המביאה את הענף לגסיסה, החליטו חברות ההסעה להמשיך הבוקר במחאת החסימה באזורים נוספים לטענתם, הם נקטו בצעד זה לאחר שלא קיבלו מענה לטענותיהם הם חוזרים להפגין.

ארגון חברות ההסעה הפרטיות טוען שהחברות בענף ספגו נזקים כבדים כבר עם פרוץ מגיפת הקורונה, בשל ביטול ההסעות בתחום התיירות, התעשיה, החינוך ועוד. עד כה רוב החברות טרם חזרו לפעילות מלאה, מה שמביא את הענף לקריסה מוחלטת.

הענף מסיע מדי יום (בשגרה) 1.2 מליון ישראלים ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. החברות מחזיקות 22 אלף כלי רכב (הרבה מעבר לתחבורה הציבורית) ועובדים בהן כ-30 אלף מועסקים, אשר רובם המוחלט טרם חזר לפעילות.

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website