מחירון קורונה: עלייה של עד 45% במחיר מוצרי החיטוי, ירידה בסל המחירים הכללי

בבדיקת ‘סיירת חירום’ של משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות נמצאה עלייה במחירי מוצרי הניקיון, ההיגיינה והתינוקות ברשתות השיווק. עם זאת, על פי הממצאים שהתפרסמו אתמול (שלישי) חלה ירידה במחירי סל המוצרים הכללי. הבדיקה נערכה על סל השוואתי של 140 מוצרים נבחרים ברשתות שיווק שונות ברחבי הארץ, באמצעות ביקורים אישיים ובאמצעי דיווח אלקטרוניים, בתאריכים 1 בינואר, 15 בינואר וה-22 במרץ.

בין המוצרים הנבדקים: מוצרי מזון, נייר טואלט, ג’ל לניקוי ידיים ללא מים, סבון נוזלי, שמפו, מטליות לחות ועוד. בשונה ממדד המחירים לצרכן, המשוקלל לפי אמות מידה שונות ומפורסם מדי חודש, בדקה סיירת החירום רק את המחירים לצרכן ברשתות השיווק. על רקע התקופה, חלק ממצאי הבדיקה עשויים להכעיס: עלייה במחירי מוצרי הניקיון וההיגיינה נרשמה כמעט בכל רשתות השיווק, כשאת המגמה מובילים מוצרים שעלו לכותרות יחד עם נגיף הקורונה.

מוצרי החיטוי לידיים ולמשטחים שנכללו בבדיקה רשמו עליות מחירים שנעות בין 25% ל-45%, כאמור על רקע הוזלה של סל המוצרים הכללי, מה שעשוי להצביע על עלייה בביקושים למוצרים אלו לצד דעיכה בצריכה בכלל.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

נציין כי למשרד הכלכלה הסמכות להכניס את מחיריהם של מוצרים חדשים לפיקוח בתקופת חירום. צעד כזה יגביל את עליית המחירים של מוצרים כגון אלכוג’ל, שהפכו תחת מגפת הקורונה למוצרי צריכה בסיסיים. עם זאת, לעת עתה מעדיפים במשרד להסתפק בגינוי התופעה ובפרסום המידע לצרכנים.

ח"כ אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה אמר על עליית המחירים כי "תופעת ניצול המשבר הבריאותי מצד חלק מרשתות המזון על ידי הפקעת מחירים היא תופעה מכוערת שמטרתה לנצל את מצוקת הצרכנים בעת הזו". עוד הוסיף השר כי הוא הנחה את המועצה הישראלית לצרכנות "לפעול במטרה למנוע את התופעה על ידי מעקב ובקרה מקרוב שמטרתם לשמור על רמת מחירים סבירה שתאפשר לצרכנים לקנות במחירים הוגנים ולרשתות השיווק להרוויח".

עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות מסר: "רשתות המזון, בהחלטה חכמה, החליטו להוריד מחירים בהתייחס לסל המוצרים הכללי. לצערי, בסל מוצרי ההיגיינה והניקיון ובמוצרי התינוקות המצב שונה. אנו נמשיך להיות עם האצבע על הדופק עבור הצרכנים, וסיירת החירום שהשקנו תמשיך לפעול ולפרסם את תוצאות הבדיקות מדי שבוע".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website