מחלוקת בין ארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית, לאחר ההחלטה על עצירתה

הפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט בחדרה (צילום: ג’וליה לרמה)

מחלוקת בין ארגוני המחאה בנוגע להמשך אופייה, בעקבות עצירת החקיקה ותחילת ההידברות בבית הנשיא. במחאת המילואימניקים "אחים לנשק" החליט לעצור לעת עתה את המחאה, אך להישאר ב"דקת קריאה" לחידושה אם ההידברות לא תישא פרי.

בשורת ארגוני מחאה אחרים קראו להמשיך במחאה, אך למרות הקריאה הברורה, עשרות בודדות של מפגינים נגד ההידברות התכנסו מול בית הנשיא בזמן הדיונים הראשוניים של נציגי הליכוד, יש עתיד והמחנה הממלכתי.

במחאת המילואימניקים "אחים לנשק" בירכו על עצירת החקיקה, אך סייגו. "אנחנו – כמו רוב העם – לא מאמינים למילים, לא מאמינים שיש כוונה אמיתית להגיע להסכמה רחבה. אנחנו מאמינם רק למעשים", כתבו ראשי המחאה. "כמתנדבי מילואים ערכיים שהובילו את המדינה בכל פעם שהמדינה קראה לנו, ולאחר חשיבה מעמיקה ואחריות לאומית לאחדות העם, מתוך רצון ליישר קו עם ארגוני המחאה בדגש על ההסתדרות וראשי המשק – החלטנו לתת הזדמנות למהלך ההידברות".

שורה של ארגוני המאבק, בהם ׳הדגלים השחורים – מצילים את הדמוקרטיה׳, ׳מחאת אנשי החינוך׳, ׳מחאת הסטודנטים׳,  ׳קומי ישראל׳, ׳הפורום החילוני׳, ׳שלום עכשיו׳,  ׳אין מצב׳, ׳קריים מיניסטר׳,  ׳עולם התרבות בעד הדמוקרטיה׳, ׳מתכננים ואדריכלים למען הדמוקרטיה׳, ׳אין דמוקרטיה אין תרבות׳ והתארגנויות נוספות, הודיעו כי הם מתנגדים להידברות מכיוון שהם לא מאמינים לה, וקראו לביטול מוחלט של הרפורמה.

"פניה של הקואליציה לדיקטטורה וחבריה מודיעים בריש גלי שמטרתם היא ״לשפר לאחור ולהתארגן מחדש לכיבוש היעד״. העובדה שהצעת החוק לשינוי הוועדה למינוי שופטים כבר הונחה על שולחן הכנסת ומוכנה לחקיקה מעידה כאלף עדים על כוונותיה האמיתיות של הקואליציה. אנחנו לא ניפול להונאה הזו, והמאבק שלנו ימשך בכל הכוח. לא נרפה ולא נירתע מהנסיונות להרדים אותנו ולשלוח גורמי טרור יהודי לפגוע בנו".

"אנו קוראים ללפיד וגנץ לחדול באופן מיידי מנכונתם להידברות מזוייפת אשר פוגעת במאבק ומודיעים בזאת שהמשא ומתן מטעמם לא מייצג אותנו", כתבו הארגונים. "המאבק ימשך עד גניזה מוחלטת של חוקי הדיקטטורה ואנו קוראים לכל מי שהדמוקרטיה חשובה לו לצאת ולהפגין במוצ״ש בקפלן ובכל רחבי הארץ, ולהצטרף לכל יוזמות המחאה הנוספות".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website