מינויי שרים חדשים בעקבות התפטרות נתניהו מהתיקים בהם החזיק

ראש הממשלה נתניהו, אשר נאלץ להתפטר מתפקידו כשר בשלל התיקים אותם החזיק בשל כתבי האישום התלויים נגדו, הכריז על שורת המינויים החדשים לתפקידים. לתפקיד שר החקלאות מונה חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד, לשרת העבודה והרווחה מונתה מי שכיהנה בשנה האחרונה כשרת השיכון והבינוי יפעת שאשא ביטון, לשרת התפוצות מונתה חברת הכנסת מהליכוד ציפי חוטובלי, ומי שהיה סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס יכהן כשר הבינוי והשיכון.

את מירב האש מושך מינויו של ח"כ ביטן, אשר נגד ביטן היועמ"ש אביחי מנדלבליט צפוי להחליט בקרוב האם להגיש נגדו כתב אישום בגין שוחד והפרת אמונים ב-12 פרשיות הקשורות לתקופת חברותו במועצת העיר של ראשון לציון. באם יוגש נגד ביטן כתב אישום, הוא יאלץ להתפטר כי כך מורה החוק, ובמקרה זה צפוי ראש הממשלה למנות חבר כנסת אחר מהליכוד לתפקיד.

יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן במליאת הכנסת. ארכיון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בנוגע למינויו של ביטן כי "ראש ממשלה נאשם בשוחד ממנה שר חשוד בשוחד – ככה נראית ממשלת ישראל. בושה. מושחתים נמאסתם". מהמחנה הדמוקרטי נמסר בתגובה למינוי ביטן כי "משרד החקלאות הוא לא פרס לפוליטיקאים מושחתים. ממשלה שהורידה את החקלאות על הבירכיים מטילה כעת אות קלון על הענף כולו". הם הוסיפו כי "נתניהו משתין מהמקפצה כשהוא ממנה חשוד בשורת מעשי שוחד לתפקיד שר בממשלה".

מכחול לבן נמסר כי ממשלת נתניהו הופכת בדרך זו לארגון פשע. "ראש ממשלה שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו", אמרו. ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות לעומד בראשו".

השר יצחק כהן (צילום: פלאש90)

שרת התפוצות ציפי חוטובלי (צילום ארכיון: גרשון אלינסון/ פלאש 90)

כחלון ושאשא ביטון בפרויקט מחיר למשתכן בב"ש (צילום: חן גלילי)

השר הטרי דוד ביטן מסר כי: "אני מודה לרה"מ על האמון שנתן בי, אפעל באחריות כשטובת הציבור לנגד עיני"

השרה שאשא ביטון מסרה: "אני עוזבת היום את משרד הבינוי והשיכון, שהיה לי בית בשנה האחרונה, ואני גאה על הזכות שניתנה לי ע"י השר משה כחלון לטפל בסוגיות הליבה של הדיור בישראל לצידו– דיור ציבורי, מחיר למשתכן, התחדשות עירונית וביטול תמ"א 38. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון שנתן בי, ופניי אל משרד העבודה והרווחה בו אמשיך לקדם ולפעול למען אזרחי ישראל בנאמנות ובנחישות. מיד עם כניסתי לתפקיד אזרז את הכנת התקנות לחוק הפיקוח על מעונות היום."

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website