ממשל טראמפ ביטל חוקים שאסרו על אפליית להט”ב בשירותי בריאות

משרד הבריאות בארה"ב אישר בשישי האחרון חוק שיסיר את ההגנות מאפליה על רקע זהות מגדרית בשירותים בריאותיים ובביטוחי בריאות. החוק החדש מבטל תיקונים לחוקי זכויות האזרח מ-2016 שנחקקו תחת הנשיא אובמה.

פעילים למען הקהילה הלהט"בית התריעו על העברת החוק המפלה דווקא ביום השנה הרביעי לטבח בבר הלהט"ב פאלאס בפלורידה, בו נרצחו 49 בני אדם. ארגון הלהט"ב "קמפיין זכויות האדם" הודיע שיפעל משפטית לביטול החוק.

חוקי זכויות האזרח נחקקו בארה"ב בשנת 1972, ואוסרים אפליה על בסיס גזע, צבע, ארץ מוצא, נכות, גיל ומין. לאפליה על בסיס נטייה מינית לא הייתה יחס בחוקים אלו. בתקופת הנשיא אובמה תוקנו החוקים כך שהם הוחלו גם על ספקי שירותי בריאות, שבארה"ב רובם הם מוסדות פרטיים, ונוסף להם איסור אפליה על בסיס "תחושה פנימית של מגדר, בין אם זכר, נקבה, אף אחד מהשניים, או שילוב בין השניים" בשירותי הבריאות. עתה בוטלו תיקונים אלו, ועל פי הודעת משרד הבריאות האמריקני בשישי, החוק החדש "משקם את שלטון החוק, דרך שינויים בחלקי החוק הפורצים את המשמעות הפשוטה של  החוק".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ביטול האיסור על אפליה פוגע בעיקר בקהילה הטראנסית בארה"ב, שנזקקים לטיפולים ולסיוע רפואי בתהליכי שינוי מין. לאחרונה פורסם כי אשה טראנסית שחלתה מנגיף הקורונה נפטרה לאחר שבית חולים סירב להעניק לה טיפול רפואי.

לפי אלפונסו דוד, יו"ר ‘הקמפיין לזכויות אדם’, "אנשים להט"בים נהיים חולים. אנשים להט"בים צריכים שירותי בריאות. אנשים להטב"ים צריכים שלא לחיות בפחד שלא יקבלו את הטיפול שהם זקוקים אליו רק בגלל מי שהם. ברור שהממשלה הזאת אינה מאמינה שללהט"בים ולאנשים ואוכלוסיות מדוכאות אחרות מגיע שוויון בפני החוק."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website