מניות רג’נרון, יצרנית אחת התרופות שניתנו לטראמפ, זינקו ב-7%

מניותיה של חברת רג’נרון, מפתחת אחת התרופה שניתנו לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לטיפול במחלת הקורונה, זינקה אתמול (שני)  בכ-7%, לאחר שהנשיא צייץ כי הוא יוצא מבית החולים. טראמפ, שחזר הלילה לבית הלבן, אמר כי "יש לנו את התרופות הטובות ביותר. הכל פותח לאחרונה."

לפי דיווח ב-CNN, לאונרד שלייפר, המייסד והבעלים רג’נרון, חבר במועדון הגולף של טראמפ בווסטצ’סטר, ניו-יורק. החברה עצמה זכתה ביולי האחרון במענק של 450 מיליון דולר מהממשלה הפדרלית, כחלק מהתכנית אותה מוביל טראמפ לפתח בהקדם חיסונים ותרופות למחלה. לפי מגזין פורבס, הונו של שלייפר מוערך כיום ב-2.5 מיליארד דולר, זאת לעומת 2.1 מיליארד לפני התפרצות המגפה.

קוקטייל הנוגדנים מתוצרת רגנרון שקיבל טראמפ (צילום: Shutterstock)

טראמפ החזיק בעבר במניות במניות של רג’נרון, שזינקו בשנה האחרונה ב-60%, כמו גם בכאלה של חברת התרופות גיליד, יצרנית רמדסיוויר, תרופה נוספת שניתנה לנשיא. שתי החברות האלה הופיעו בתיק המניות שטראמפ נאלץ להגיש ב-2017, אך לא בדיווח שלו השנה ב-2020. אם זאת, לא ברור אם הוא מחזיק במניותיהם באופן לא ישיר כיום.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

דוברת של רג’נרון אמרה ל-CNN כי אף על פי טראמפ ושלייפר התגוררו באותו אזור שנים רבות, הם לא ניהלו "קשר רציף" עד השנה האחרונה, בה שוחחו כמה פעמים על ענייני הקורונה.

מוקדם יותר השבוע, הודיע החברה כי נתנה את התרופה לטראמפ לאחר שרופאיו הגישו בקשה ל"טיפול חמלה", המאפשר גישה לתרופות ניסיוניות עבור מחלות שמהוות סכנת חיים מידית, לפי הנחיות מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). בקשה כזו מאפשרת לחולים גישה לתרופות כאלה מחוץ לניסויים קליניים במקום טיפולים אחרים. אולם בעוד שלרופאיו של טראמפ היה מספיק ביטחון בתרופה כדי לתת לו אותה, רוב האמריקאים עדיין לא יכולים לקבלה.

"ניסינו לנקוט גישה עקרונית עד שיהיה אישור רחב יותר", אמר שלייפר בראיון לרשת CNBC, "לבקש ממישהו כמו הנשיא להשתתף בניסוי קליני פשוט לא היה מעשי". הוא הציע שחולים שרוצים לקבל בינתיים את התרופה, עד שה-FDA יאשר אותה, יירשמו לניסוי קליני. הוא הוסיף כי החולים המשתתפים בניסויים הקליניים נמצאים תחת מעקב צמוד, כדי שהחוקרים יוכלו להבין איך התרופה משפיעה על המחלה, אולם שליש מהם מקבלים פלסיבו.

"מתן התרופה לטראמפ או לאחרים שאולי לא יכולים להשתתף בניסויים הקליניים הוא השימוש הנכון בטיפול חמלה. הוא מיועד למספר מצומצם של אנשים, למקרים חריגים כאלה", אמר. "אנחנו רוצים שהתרופה תועיל לכולם, אבל אנחנו מבינים שלא אנחנו מקבלים את ההחלטה הזאת. זו החלטה שה-FDA צריכה לקבל".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website