מספר היוצאים לחל”ת מתייצב: 227 אלף מאז ראש השנה

מגמת הירידה בכמות הנרשמים החדשים לשירות התעסוקה נמשכת. מאתמול ועד הבוקר (חמישי) נרשמו בשירות התעסוקה 3,853 דורשי עבודה חדשים, כחצי מהנרשמים ביום שני האחרון (6,637 נרשמים).

עוד עולה מנתוני שירות התעסוקה, כי מרבית הנרשמים בשירות התעסוקה בשבוע האחרון הם מובטלים חדשים ולא מובטלים חוזרים. שיעור האבטלה בישראל עומד על 23%.

מאז יום חמישי שעבר נרשמו בסך הכל 40,167 דורשי עבודה בשירות התעסוקה, ומתוכם רק עבור 26% (10,478 נרשמים) מדובר ברישום השני או יותר מאז תחילת המשבר, אך עדיין קיים רוב של יוצאים לחל"ת בפעם השניה, ומבין כלל דורשי העבודה שנרשמו מתחילת הסגר, מדובר ברישום השני או יותר של 71% (161,914) מהנרשמים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

במשירות התעסוקה אומרים כי בשבוע האחרון מרבית הנרשמים הם מובטלים חדשים, שלא היו מובטלים בשלבים קודמים של משבר הקורונה, בניגוד למגמה שנראתה בתחילת הסגר הנוכחי.

מאז ערב ראש השנה נרשמו בשירות התעסוקה 227,125 דורשי עבודה – מהם 73% בחל"ת (202,366). נכון להיום רשומים בשירות התעסוקה 954,291 דורשי עבודה, מהם 64% בחל"ת. שיעור האבטלה בישראל עומד היום על 23%.

מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור: "השינוי שאנו רואים, שבו מרבית הנרשמים בשבוע האחרון הם חדשים ולא חלק מתופעת "הדלת המסתובבת" שבלטה בתחילת הסגר, עלול להעיד על מצטרפים חדשים למעגל נפגעי המשבר – אנשים שהצליחו לעבור את הגל הראשון במקום עבודתם אך לא את הגל הנוכחי. זהו שינוי מדאיג, בפרט כאשר עדיין לא ידוע מתי תתחיל היציאה מהסגר ובאיזו מתכונת, וכפי שכבר ציינו – ככל שאנשים נמצאים זמן רב יותר מחוץ למעגל העבודה, פוחתים סיכוייהם לחזור אליו בצורה טובה אם בכלל".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website