מספר מקבלי השכר במאי עלה אבל השכר נטו ירד

נתוני "משכורת הנטו" של מס"ב מצביעים על ירידה של 3.2% בשכר הממוצע בחודש מאי, סכום המשכורות הכולל ששולמו נמוך ב13% לעומת התקופה שלפני פרוץ המשבר. לעומת זאת, מספר מקבלי המשכורות במאי עלה ב7.11%.

חברת מס"ב (מרכז סליקה בנקאי) משמשת צינור להעברת חלק גדול מהמשכורות במשק, עם כ 15,000 גופים המשלמים לעובדיהם באמצעות מערכות הסליקה של מס"ב. כך מסוגלת החברה להציג תמונה אמינה למדי של נתוני השכר נטו שמועבר לעובדים, ואת מגמות התעסוקה וההשתכרות במשק.

מהנתונים שפרסמה החברה על היקפי המשכורות שהועברו דרכה בחודש האחרון ובהשוואה לחודשים קודמים, ניתן לקבל תמונת מצב על התאוששותו החלקית של שוק העבודה בחודש האחרון.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מהנתונים עולה כי השכר נטו הממוצע ששולם בגין משכורת בחודש מאי ירד ב-3.2% לעומת השכר הממוצע ששולם עבור משכורות באפריל. בחודש מאי עמדה משכורת הנטו הממוצעת על סכום של 7,051.59 שקלים לעומת סכום של 7,286.72 שקלים למשכורת נטו ממוצעת באפריל. במשכורת ששולמה בגין חודש פברואר, שהוא החודש האחרון ללא השפעות של משבר הקורונה על המשק הישראלי, עמדה משכורת הנטו הממוצעת על סכום של 7,269.7 שקלים.

במס"ב מסבירים כי "נתון זה מעיד על כך שתשלומי השכר נעשו בגין משרות חלקיות ולא בגין חודש עבודה מלא וגם שהישראלים שחזרו למעגל מקבלי המשכורות הם כאלו שהמשכורת שלהם נמוכה מהשכר הממוצע במשק".

עוד פרסמו מס"ב כי נתוני העברת משכורות הנטו, מבחינת מספר מקבלי המשכורות והסכום הכולל של המשכורות ששולמו, אומנם עלו בחודש מאי לעומת אפריל, אבל הם נמוכים בכ-13% לעומת התקופה שלפני פרוץ משבר הקורונה.

היקף תשלומי השכר עבור חודש מאי עמד על סכום כולל של 22.54 מיליארד ₪. למרות חזרת המשק לפעילות במהלך מאי, עדיין מדובר בעליה מתונה יחסית של פחות מ-800 מיליון שקלים לעומת הקיף תשלומי השכר של חודש אפריל.

למרות הירידות בשכר הממוצע, נתוני מס"ב מצביעים על התאוששות במספר מקבלי השכר עבור חודש מאי. בין ה-20 במאי ל-10 ביוני שולמו באמצעות מס"ב, 3.19 מיליון משכורות, לעומת 2.98 מיליון משכורות שהועברו עבור חודש אפריל. מדובר בעלייה של 7.11% וכ-210 אלף משתכרים במאי לעומת חודש אפריל, שהיה בשיא משבר הקורונה. לשם השוואה, בעבור משכורת מרץ, שמשבר הקורונה פרץ רק במחציתו השנייה, הועברו משכורות ל-3.65 מיליון ישראלים.

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website