מסתמן: חקירתו של ח”כ דוד ביטן צפויה להסתיים בשבועות הקרובים

מסתמן: חקירתו של ח"כ דוד ביטן (הליכוד) במשטרה, צפויה להסתיים בשבועות הקרובים. משמעות הדבר היא, כי סיכום תיק החקירה בעניינו, הכולל גם את עמדת המשטרה בנוגע לקיומה או העדר קיומה של תשתית ראייתית להעמדתו לדין, יועבר לפרקליטות ככל הנראה טרם הבחירות.

קבלת תיק החקירה בעניינו של ביטן בפרקליטות מהווה רק את תחילת ההליך המשפטי בעניינו. לאחר מכן, צריכה הפרקליטות ללמוד את חומרי החקירה, במידת הצורך להחזיר את התיק למשטרה לצורך השלמות חקירה, ובהמשך – להחליט האם להעמיד את ביטן לדין בכפוף לשימוע. היות ומדובר בנבחר ציבור, החלטה זו תתקבל על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. ההליך כולו עשוי להימשך חודשים ארוכים.

כזכור, כנגד ביטן מתנהלת בשנה האחרונה חקירת משטרה, שהובילה אותו להתפטר מתפקידו כיו"ר הקואליציה, אך להישאר בתפקידו כח"כ. ביטן חשוד בעבירות קבלת שוחד, מרמה, והלבנת הון, אותן על פי החשד ביצע כאשר כיהן כסגן ראש עיריית ראשון לצין. על פי החשד, החברות "דניה סיבוס" ו"חצי חינם" העבירו לביטן כספי שוחד דרך מקורבו משה יוסף. במהלך חודשי החקירה, נחקרו במשטרה בכירים בעירייה, ראש עיריית ראשון לציון לשעבר דב צור, ואף אישתו של ביטן.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website