מסתמן: ממשיכי דרכה של ‘כך’ יחברו לבית היהודי והאיחוד הלאומי

לאחר לחצים בלתי פוסקים מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפלגת "עוצמה יהודית" הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא מקבלת את הצעת "הבית היהודי-האיחוד הלאומי" לריצה משותפת בבחירות. עוצמה יהודית ביקשה את המקום הרביעי ברשימה המאוחדת, אך תסתפק במקומות 5 ו-8, שיישמרו למיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, זאת למרות שבמפלגה טוענים כי היא יכולה לקבל 4 מנדטים אם תרוץ לבד.

בהודעת המפלגה הכהניסטית נכתב כי ההחלטה התקבלה בדיון חירום של הנהלתה, שהחליטה להיענות לבקשה שהעבירו הבוקר רבניהם דב ליאור, שמואל אליהו ויהודה קרוייזר. "למען ארץ ישראל ולמען הציבור העצום שקורא לאיחוד בימין – כדי שלא תקום חלילה ממשלת שמאל – החליטה מפלגת עוצמה יהודית לקבל הצעה לחבירה לבית היהודי ולאיחוד הלאומי", נמסר מהמפלגה. "בין ארץ ישראל לכבוד שלנו, אנו בוחרים בשלמות הארץ ובכינונה של ממשלת ימין".

נתניהו חוזר לעמוד על המרפסת בכיכר ציון, כשבניצוחו נסללת הדרך של הכהניסטים חזרה לכנסת. הפחד שלו מאובדן הכיסא הפך אותו לכהניסט הראשי לישראל

בבית היהודי חוששים כי החבירה לעוצמה יהודית תבריח מצביעים דתיים לאומיים עירוניים מתונים יחסית, שיבחרו בליכוד או בימין החדש, כך שעדיין אין ודאות שהאיחוד ייצא לפועל. גם יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, הביע הסתייגות ערכית מחבירה לאיתמר בן גביר, שבביתו תלויה תמונת רוצח ההמונים ברוך גולדשטיין, שביצע את הטבח במערת המכפלה ב-1994. מצד שני, ההצעות שכבר ניתנו לעוצמה יהודית ולחץ רבנים לקיים את החבירה עשויים להכריע בעדה.

יו״ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, הגיבה על מעורבות נתניהו במהלך ואמרה כי "מחריד שראש הממשלה הוא השושבין בחתונה האדומה של ארגון טרור יהודי עם הכנסת. אם מאמציו של נתניהו יצליחו – הטרור היהודי ינצח וישראל תפסיד. אם הרשימה תוגש, מרצ תעתור לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את ההתמודדות".

צמרת האיחוד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי (ללא קרדיט)

חברת הכנסת מיכל רוזין, אף היא ממרצ, אמרה כי "נתניהו חוזר לעמוד על המרפסת בכיכר ציון, כשבניצוחו נסללת הדרך של הכהניסטים חזרה לכנסת. הפחד שלו מאובדן הכיסא הפך אותו לכהניסט הראשי לישראל".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website