מפת העומס במחלקות הקורונה: תפוסה מלאה בשערי צדק בי-ם וב’זיו’ בצפת

מגמת העלייה במספר המאושפזים במצב קשה וקריטי נמשכת, ומספרם עמד אתמול על 833 חולים אתמול (שלישי) לעומת 753 בשלישי שעבר – כך עולה מנתוני האשפוז של משרד הבריאות. בסך הכל היו מאושפזים בבתי החולים 1,654 חולי קורונה, מתוכם 1,511 מאושפזים במחלקות הקורונה, ו-143 מאושפזים נוספים במחלקות רגילות שהם חולים או מחלימים מקורונה. זוהי עלייה קלה מנתוני שלישי שעבר, אז היו מאושפזים 1,593 חולי קורונה בסך הכל.

בתי החולים בהם מספר חולי הקורונה המאושפזים הוא הגבוה ביותר הם הדסה עין כרם בירושלים עם 130 חולים, איכילוב בת"א עם 105 חולים, ושיבא בתל השומר עם 101 חולים. שני בתי חולים גדולים נמצאים בתפוסה מלאה של מחלקות הקורונה – שערי צדק בירושלים (92 חולים), וזיו בצפת (39 חולים). גם בבית החולים הקטן אוגוסטה ויקטוריה בירושלים נרשמה תפוסה מלאה במחלקת הקורונה, בה מאושפזים שבעה חולים.

לפי הנתונים שמציג משרד הבריאות, בשבוע החולף נוספו 454 מיטות למחלקות הקורונה בבתי החולים. בעקבות זאת, שיעור התפוסה הכולל במחלקות הקורונה ירד מ-81% ל-68%, על אף שמספר המאושפזים הכולל, ובתוכם המאושפזים במצב קשה, עלה במקצת. משמעות הוספת המיטות היא סגירת מחלקות או שירותים אחרים בבתי החולים, או פגיעה באיכות הטיפול.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מספר החולים המאושפזים במצב קל עמד על 444, לאחר שהגיע לשיא של 694 לפני שבועיים – ירידה של 250 מאושפזים. חלק מהחולים במצב קל הם חולים הנזקקים לטיפולים רפואיים שאינם קשורים לקורונה, כגון דיאליזה. הפחתת מספר המאושפזים במצב קל המעידה ככל הנראה על מציאת פתרונות אשפוז בקהילה לחולים שנזקקו לכך על ידי קופות החולים.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע נפתחה השבוע מחלקת קורונה רביעית, ומתחם ייעודי בחדר המיון עבור חולי קורונה מאומתים. מספר המיטות הפנויות במחלקות הקורונה של סורוקה גדל בשבוע האחרון ב-106 מיטות. מספר החולים המאושפזים נותר זהה – 54 חולים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website