משחק הקרבה: כוכבי ה-NBA תורמים לעובדים המובטלים בשל עצירת הליגה

במפגן מרשים של סולידריות, שחקני, מאמני ובעלי קבוצות בליגת ה-NBA הודיעו על הקמת קרנות והעברת תרומות של סכומי כסף משמעותיים למען עובדי האולמות של קבוצות ה-NBA. המטרה של תרומות אלו היא עזרה לעובדים היותר מוחלשים של ליגת ה-NBA להצליח לעבור את תקופת השבתת הליגה בשל וירוס הקרונה. שחקנה של קליבלנד קאבלירס קווין לאב היה הראשון להודיע על תרומה של 100 אלף דולר למען עובדי ה’קוויקן לואנס ארנה’ בקליבלנד.

Kevin Love commits $100,000 to the Cavs' arena and support staff due to the suspension of the NBA season.

(via @kevinlove) pic.twitter.com/HbqU1Wt8D0
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

— SportsCenter (@SportsCenter) March 12, 2020

בעקבות דחיית ליגת ה-NBA ב-30 יום ובלי וודאות שהליגה תחזור לפעול השנה. מצאו את עצמם עובדי תעשיית ה-NBA ללא עבודה. חלק מרכזי מנפגעי הפסקת המשחקים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, הם העובדים הפשוטים ביותר ביותר בתעשיית ה-NBA, העובדים שמתפעלים ביום יום את מגרשי הכדורסל של ליגת הכדורסל הטובה בעולם. עובדי האולמות כוללים בין השאר את הסדרנים, מוכרי הכרטיסים, מארגני המופעים, עובדי התפעול והניקיון. אותם עובדים רחוקים מהכסף הגדול שעובר ב-NBA ויהיו הנפגעים הראשונים בעקבות הפסקת העבודה בליגה.

כוכב מילווקי באקס יאניס אנטטוקומפו הודיע על תרומה של 100 אלף דולר לעובדי ‘פייסרב פורום’ אולמה של מילווקי. "זה גדול מכדורסל. בתקופה הקשה הזו, אני רוצה לעזור לאנשים שעוזרים לחיים שלי ושל המשפחה להיות קלים יותר" צייץ בחשבון הטוייטר שלו. בלייק גריפין שחקנה של הודיע על תרומה של 100 אלף לעובדי קבוצתו דטרויט פיסטונס ובקבוצת גולדן סטייט הודיעו ששחקני, מאמני ובעלי הקבוצה הקימו יחדיו קרן של מיליון דולר למען עובדי ‘צ’ייס סנטר’ בסן פרנסיסקו.

יאניס אנטטוקומפו, במדי מילווקי באקס, במהלך משחק ב-21/10/17 (צילום: AP Photo/Tom Lynn).

 

גם ה’רוקי’ המלהיב, זאיון וויליאמסון בן ה-19 הודיע שהוא יכסה את המשכורות של עובדי אולמה הביתי של קבוצתו ניו אורלינס פליקנס ב-30 ימי ההפסקה של הליגה. על כך אמר בחשבון הטוויטר שלו "אלו האנשים המאפשרים את המשחקים שלנו ויוצרים את הסביבה המושלמת עבור האוהדים שלנו וכל מי שמעורב בארגון. זו דרך קטנה עבורי להביע את תמיכתי והערכתי לאנשים הנפלאים האלה, שהיו נהדרים עבורי ועבור חברי לקבוצה".

שחקנה של גולדן סטייט סטף קרי הבין את גודל השעה והחליט לתרום ולגייס תרומות נוספות בעזרת קרן (Eat. Learn. Play. Foundation), שהוא מפעיל למען ילדי אוקלנד. באוקלנד יש יותר מ-18 אלף ילדים שהסתמכו על בתי הספר כדי לקבל 2 ארוחות חמות ביום, בעקבות סגירת בתי הספר אותם ילדים יפגעו. בעזרת הקרן קרי מנסה לגייס כספים שיאפרו להמשיך לספק ארוחות חמות לילדים שצריכים אותם. 

Oakland is closing schools bc of COVID-19. We support this decision but are concerned a/b the 18,000+ kids that rely on school for 2+ meals daily. @eatlearnplay is donating to @ACCFB to ensure every child has access to the food they need. Join us & donate https://t.co/nDqF7OoO0Z pic.twitter.com/nFp0w1eFqH

— Stephen Curry (@StephenCurry30) March 14, 2020

בעלי ליגת ה-NBA מבינים את הצורך לתת מענה לעובדים היחסי חלשים של תעשיית ה-NBA ולפי הדיווחים, כבר עובדים על תוכנית תמיכה כוללת יותר. הבעיה המרכזית היא חוסר הוודאות לכמה זמן יימשך משבר הקורונה העולמי ומה יהיו ההשלכות שלו לעונה הקרובה ולשנים הבאות. 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website