משרד האוצר יעניק הלוואות בערבות המדינה לעסקים שנפגעו כלכלית מהקורונה

משרד האוצר יפתח קרן מיוחדת להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה בהיקף של 4 מיליארד שקלים, זאת כדי לסייע לעסקים שנקלעו לקשיים תזרימיים בשל התפרצות הקורונה – כך הודיע היום (ראשון) שר האוצר משה כחלון. כחלון אמר את הדברים בסיום הערכת מצב משותפת של משרד האוצר, בנק ישראל, רשות המיסים ורשות ניירות ערך, בה נידונו הצעדים להתמודדות עם ההשלכות הכלכליות של הקורונה.

"אנו פועלים במגוון כלים על מנת לוודא שכלכלת ישראל תישאר איתנה אל מול האירועים. אין ספק כי העובדה שמשבר הקורונה העולמי פוגש את ישראל עם כלכלה חזקה, שיעור אבטלה נמוך, דירוג אשראי גבוה ויחס חוב תוצר הממשיך לרדת, תסייע בידינו לצלוח אותו תוך פגיעה מינימלית בכלכלה הישראלית" אמר כחלון.

כחלון הוסיף כי ההלוואות יהיו נגישות לעסקים בבנקים החל מעוד תשעה ימי עבודה. מטרת ההלוואות היא לפצות על הירידה בהכנסות ולאפשר לעסקים להחזיק מעמד עד שההשפעות השליליות של הנגיף יעברו. ההלוואות ינתנו בריבית נמוכה ובקלות לעסקים קטנים ובינוניים שיראו בעיות תזרימיות שמקורן בירידה בביקושים בעקבות הקורונה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מה שיאפשר לעסקים לקבל את ההלוואות בריבית נמוכה היא ערבות המדינה. שר האוצר הודיע כי המדינה תתן ערבות על 85% מכל הלוואה. ערבות המדינה נחשבת על ידי הבנקים לבטוחה והיציבה ביותר, ולכן הסיכון על ההלוואה נמוך – מה שמוריד את הריבית עליה. שר האוצר גם התחייב לצמצם את הביטחונות הדרושים מעסקים שיפנו למסלול ההלוואות, ולאפשר דחייה של החזר ההלוואה לעוד חצי שנה, כשהשפעות וירוס הקורונה ככל הנראה יפחתו.

החשב הכללי, רוני חזקיהו, ציין כי "אגף החשב הכללי יסייע ככל שניתן על מנת לספק מענה לצרכי האשראי העולים בשל הפגיעה התזרימית הנובעת מההשפעות הגלובליות של התפרצות הנגיף, וזאת באמצעות קרן ההלוואות בערבות המדינה, המספקת מענה לעסקים במשק בשגרה ובחירום".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website