משרד הבריאות הציג אסטרטגיית יציאה: “הקצב יקבע רק לפי נתוני ההדבקה, הלימודים לא יחזרו ביום ראשון”

ראש שירותי בריאות הציבור, ד״ר שרון אלרעי פרייס הציגה היום (ראשון) את התכנית שגיבש משרד הבירואת לאסטרטגיית יציאה מהסגר. התכנית מורכבת מ-9 שלבים שונים, שהמעבר ביניהם יעשה לפי נתוני תחלואה, וכל שלב ייקח שבועיים לפחות. תכנית זו תוגש לקבינט הקורונה ביום רביעי, שם היא צפויה לעבור שינויים נוספים.

"הפתיחה תהיה מדודה וסדירה כדי שלא נחזור אחורה" אמרה אלרעי פרייס, "הבנו שהחזרה אחורה וקדימה עושה נזק גדול. אם אנחנו רוצים לחתום על הסגר הבא אנחנו חייבים להוביל את הדבר הזה לפי מדדי תחלואה.

אסטרטגיה משרד הבריאות (שקפים ממשרד הבריאות)

"אני יודעת שזה קשה" הוסיפה, "אני אימא לילדים, הייתי מאד רוצה לדעת מתי הם ילכו לכיתה א’ וג’. אנחנו חייבים להוביל את זה לפי מדדי תחלואה ולא לפי תאריכים. אנחנו חייבים להישאר במקדם הדבקה (R) של 0.8, שהמגיפה תהיה בדעיכה. כל שלב יהיה לפחות שבועיים".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לפי התכנית יש שלושה מדדים לפיהם צריך לקבל החלטה: אחוז החיוביים, אחוז החולים קשה ומדד עומד בבתי החולים. כמה מעיקרי התכנית:

בשלב הראשון יפתחו עבודות ללא קהל, טייק אווי שמורות טבע וחופים, וכן מערכת החינוך לגילאי 0 עד 6.

אסטרטגיה משרד הבריאות (שקפים ממשרד הבריאות)

לימודים: לפי המתווה גנים וגילאי 0-6 יפתחו כבר בשלב ראשון, כיתות א-ד בשלב שני וכיתות ה’-יב’ רק השישי.

על אופן פתיחת מערכת החינוך: "אנחנו יודעים שאיך שנפתחה מערכת החינוך העלתה את הR ב0.4 שזה עלייה משמעותית, אי אפשר לפתוח ככה שוב."

עסקים: ללא קבלת קהל בשלב הראשון, טיפולים ורפואה משלימה בשני. מקומות שדורשים התכנסות וקבלת קהל – בשלב השלישי. מקומות שדורשים התכנסות וכן הסדרת מסכות – בשלב הרביעי. בתי מלון ובריכות בשלב החמישי, ואירועים גדולים רק מהשלב השביעי והלאה.

תחבורה: מבחינת תחבורה ציבורית – 100% מהקווים ו-50% מהתפוסה בקווים. החל מהכניסה לשלב הראשון אפשר יהיה לצאת לטוס ולחזור תוך כניסה לבידוד לפי ארצות ירוקות ואדומות.

הגבלת 1000 מטר יורדת מיד בשלב הראשן באיזורים שאינם אדומים. סגר מלא על מוקדי תחלואה – חייבים להבין שכשנצא יהיה עדיין סגר דיפרנציאלי כדי שמוקדי התחלואה לא ישפיעו על כלל המדינה.

על הגבלת ההתקהלויות אמרה אלרעי: "אני חושבת שהרמזור חשוב, אבל כרגע אנחנו נמצאים במצב בו צריך להפחית התקהלויות. לכן בשלושת השלבים הראשונים ההתייחסויות יהיו להתקהלויות כמו אזור אדום – 10 בפנים, 20 בחוץ".

בתשובה לשאלה מדוע היציאה מהסגר לא מתייחסת למוקדי תחלואה מלכתחילה השיבה פרייס אלרעי: "מדינת ישראל היא בעצם יישוב אחד בו אנשים באים למגע אחד עם השני. לא ניתן באמת לחשב R ממקום למקום".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website