משרד הבריאות פרסם הנחיות להתמודדות עם וירוס הקורונה הסיני

משרד הבריאות פרסם אתמול (חמישי) הנחיות להתמודדות עם וירוס הקורונה החדש, שהתגלה לראשונה בדצמבר 2019 בעיר ווהאן שבסין. יש לציין כי לא התגלו עדיין מקרי וירוס שכאלה בישראל.

במשפחת וירוס הקורונה נכללים גם הוירוסים השכיחים הידועים כמחלות חורף, ואכן, מרבית החולים בוירוס סבלו מתסמינים קלים בלבד. עם זאת, נכון לאתמול נספרו 17 מקרי מוות כתוצאה מהוירוס, כולם בקרב אנשים זקנים עם בעיות רפואיות קודמות.

לפי ארגון הבריאות העולמי, נכון ליום חמישי בלילה, 584 אנשים חלו בנגיף. 575 מהמקרים התגלו בסין, ומקרי חולי נוספים התגלו ביפן, בקוריאה, בסינגפור, בתאילנד, בוויאטנם ובארצות הברית. בנוסף, ציינו בארגון הבריאות העולמי כי כל מקרי החולי הראשונים התגלו אצל אנשים שביקרו בשוק החיות בעיר ווהאן, וכי מקרי ההדבקה הנוספים התגלו בקרב קרובי משפחה ועובדי בריאות שהיו במגע הדוק עם מי שביקר בווהאן.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בינתיים התקבלה החלטה בארגון הבריאות העולמי שלא להכריז על מצב חירום בינלאומי מכיוון שלעת עתה הוירוס לא מתפשט מחוץ לסין. עוד ציינו כי הארגון נמצא במעקב הדוק אחר המקרים המוכרים.

הנחיות משרד הבריאות שפורסמו פונות בראש ובראשונה למוסדות הבריאות למיניהם שהתבקשו לזהות, לדווח ולטפל בחולים שיגיעו אליהם עם תסמינים שמזכירים את תסמיני וירוס הקורונה החדש, זאת כדי שאם יגיע הוירוס לישראל הוא יתגלה במהרה, יבודד, וכך בתקווה גם לא יתפשט. עוד פרסמו במשרד הבריאות אזהרה לנוסעים לסין, אך כרגע לא הזהירו מעצם הנסיעה לסין. ההנחיות למבקרים בסין הן לשים לב להגבלות התנועה בתוך סין (העיר ווהאן סגור כרגע), להימנע ממפגש עם אנשים חולים, להימנע מנסיעות במידה וסובלים מחום או משיעול, להימנע ממגע עם חיות ובשר טרי, ולשטוף ידיים באופן תדיר. גם אזרחים ישראלים שלא נסעו לסין אך היו במגע עם נוסעים לסין וכלל האזרחים, יכולים לצמצם את הסיכויים להידבק בכל נגיפי החורף באמצעות שטיפת ידיים, הימנעות ממגע עם אנשים חולים, והימנעות ממגע עם אנשים בעת מחלה, ובייחוד ממגע עם אנשים עם בעיות רפואיות אחרות וקשישים. אנשים שסובלים מחום, משיעול ומקשיי נשימה מתבקשים לגשת לרופא.

בעבר התגלו מקרים חדשים של וירוסים ממשפחת הקורונה. התפרצות וירוס ה-SARS ב-2003 גרם ל-8,000 מקרי חולי ו-800 מקרי מוות. מדובר בשיעור מוות של 10%, גבוה בהרבה משיעור המוות של הוירוס החדש שעומד על 2.9%. אז, היו שטענו כי סין לא פעלה מספיק כדי לדווח ולעקוב אחר מקרי הוירוס ואף ניסתה לטייח את הבעיה, מה שפגע ביכולת לעצור את התפשטות המחלה. הפעם, ארגון הבריאות העולמית ציין כי סין משתפת פעולה ומעבירה מידע רב ואיכותי המאפשר מעקב של הארגון על הסכנה. עוד לא ידוע מקור הוירוס המקורי ואיך הגיע לשוק בווהאן. אין תרופה לוירוס כמו שאין תרופה לוירוס החורף השכיח, אך מי שחולה באופן חמור יכול לקבל עזרה רפואית מצילת חיים מבתי החולים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website