משרד החוץ ביקש לשחרר את הישראלים שנמצאים על ספינת הקורונה

משרד החוץ ביקש היום (רביעי) מהרשויות היפניות לשחרר את 15 הישראלים שנמצאים על ספינת התענוגות נסיכת היהלום שעוגנת בנמל יוקוהמה שביפן מאז ה-4 בפברואר. מבין הנוסעים על הספינה אובחנו 175 חולים בנגיף הקורונה החדש, יותר מבכל מדינה חוץ מסין.

הסגר של הספינה יימשך עד ה-19 לפברואר, לפי חברת "ספינות נסיכות", אלא אם יקרו "התפתחויות בלתי צפויות". משרד החוץ הישראלי ביקש שחרור מוקדם לנוסעים הישראלים כדי לאפשר להם לרדת מהספינה ולטוס חזרה לישראל.

לפי דיווח של ניו יורק טיימס ביום שני, לפחות 10 מהחולים שאובחנו על הספינה הם אנשי צוות – אלה שמכינים אוכל ומגישים אותו לנוסעים, שנמצאים בבידוד בחדריהם. הטיימס עוד מדווח שמסך הכ-3,500 נוסעים ואנשי צוות שנמצאים על הספינה, רק מעטים נבדקו לנגיף בשל חוסר יכולת של משרד הבריאות היפני לבצע את אלפי הבדיקות. אין כרגע דיווחים שהישראלים הם בין הנדבקים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

נכון להיום, יותר מ-45 אלף אנשים אובחנו בנגיף, שכונה על ידי ארגון הבריאות העולמי "קוביד-19". מהם, יותר מ-33 איש נמצאים במחוז חוביי שבסין, בו למעלה מ-50 אלף תושבים נמצאים בהסגר. 1,117 אנשים נפטרו עד כה מהמחלה, רק כ-100 מהם מחוץ למחוז חוביי.

משרד הבריאות המליץ השבוע לשקול את הנסיעה למדינות תאילנד, הונג קונג, יפן, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה, וטיוואן, בנוסף לאזהרת המסע לגבי סין. משרד החוץ סגר לפני שבועיים את גבולות המדינה לנכנסים זרים ששהו בסין לפני 14 יום.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website