משרד העבודה יחייב עגורנים בני למעלה מ-5 שנים בבדיקות אל-הרס

משרד העבודה והרווחה יחייב עגורנים ניידים ועגורנים לטעינה עצמית, כגון אלו המותקנים על משאיות, בני למעלה מ-5 שנים, בבדיקות אל-הרס לאיתור סדקים. כמו כן, יבוטל המסלול המקל (המסלול הירוק) לייבוא עגורני צריח בלא ביצוע בדיקות מעמיקות.  את ההנחיות החדשות פרסם אמש (ראשון) מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה, להערות הציבור עד ה-15 באוקטובר.

המסלול הירוק לייבוא עגורני צריח, איפשר עד היום ייבוא עגורנים שיוצרו על ידי יצרנים בעלי ניסיון של למעלה מ-15 שנים ו-5 דגמים שאושרו על ידי האיחוד האירופי והתקנות בישראל, מבלי לבצע בהם בדיקות אל-הרס, בדיקות פונקציונליות ובדיקות נוספות.

"במינהל נבחנים כל העת היבטי בטיחות לעובדים כולל חידוד נושאי הכלים הכבדים והצורך להבטיח את כשירותם המבנית בכל שלב בתהליכי העבודה" אמר מפקח העבודה הראשי וראש מינהל הבטיחות חזי שוורצמן ל-‘דבר’. "נושאים טכניים גם משפיעים באופן דרמטי על בטיחות העובדים ומכאן הצורך בבחינת נושאים מחדש מבחינה מקצועית".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"אין ספור פעמים התרעתי על הסכנה הנשקפת ממנופים שאינם מתוחזקים ברמה נאותה או שאינם בטיחותיים" כתב עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה המייצג את משפחתה של נטע רוטמן ז"ל, שנהרגה בפברואר 2018 מקריסת זרוע מנוף זחלי ישן שקרסה על רכבה. לדבריו, במנוף אשר פגע ברוטמן ז"ל, לא בוצעו בדיקות אל הרס כפי המוצע בהנחיות החדשות – זאת על אף שמצב התחזוקה שלו היה כזה שגם אדם שאינו בקיא יכול היה לראות את הסדקים בכלי.

חלק ממנוף שנפל ופגע ברכב במתחם מסחרי ברחוב הצומת פינת דרך השרון בכפר סבא. כתוצאה מכך נהרגה נטע רוטמן ז"ל (צילום: רוי אלימה / פלאש 90).

אסל הוסיף כי, "החלטה זו של מפקח עבודה ראשי היא בעיני החלטה פורצת דרך וחשובה. וצעד אמיץ שמזה שנים רבות לא נקט מנהל הבטיחות כדוגמתו. אין לי ספק שהחלטה זו תגרום לכך שהמנופים יהיו בטוחים הרבה יותר וישמרו ובמצב תחזוקתי העומד בסטנדרטים גבוהים".

"הועד הארצי של מפעילי עגורן צריח מודה למינהל הבטיחות על פעולה אמיצה שתגרום לכך שבעתיד הקרוב לא רק יורגש שיפור בבטיחות הפעלת העגורנים, אלא גם שיפור בתנאי העבודה של מפעילים רבים העובדים כיום על כלים שהגיעו לארץ ללא פיקוח מתאים, כשהם אינם ראויים לישיבה ממושכת" אמר יו"ר הוועד דן וורשבסקי. "אנו מרגישים שהתקופה הקרובה תהיה מכרעת בכל הנוגע במאבק בנושא בטיחות ומנופאים בפרט, ומודים למפקח העבודה הראשי חזי שוורצמן".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website