משרד ראש הממשלה יקצה 22 מיליון שקלים לחקלאים במובלעת צופר

יממה לאחר החלה מחאת חקלאי הערבה ועל רקע הבחירות הכלליות הקרבות, ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו הודיע אתמול (רביעי) כי יביא לאישור הממשלה ביום ראשון החלטה להקצות 22 מלש״ח להכשרת הקרקע ולציוד חקלאי עבור חקלאי צופר.

בהודעת משרד ראש הממשלה נמסר כי לאחר עבודת מטה שהוביל מ״מ מנכ״ל המשרד רונן פרץ בהנחיית רה״מ נתניהו, הוחלט להעלות לאישור הממשלה החלטה להקצות תקציב ייעודי לחקלאי צופר להכשרת קרקע חקלאית. תקציב נוסף יועבר עבור סיוע בציוד חקלאי חדש לחקלאים. במשרד ראש הממשלה התייחסו ללוחות הזמנים הצפופים עד לפינוי המובלעת בעוד כארבעה חודשים וחשש החקלאים כי לא יוכלו להיערך בזמן ולאבד את העונה החקלאית הבאה, ומסרו כי "לאור העובדה כי נדרש להתחיל את עבודות ההכשרה בהקדם, תובא ההחלטה במתווה הנוכחי כבר ביום ראשון. ככל שיווצר צורך הממשלה תבחן את תגבור התקציב".

המועצה האזורית הערבה התיכונה וחקלאי צופר ברכו על הודעת ראש הממשלה ומסרו בתגובה כי הם מודים על הסיוע להעברת החלטת הממשלה "לאישור תקציב חיוני, לתחילת הכשרת שטחי חקלאות חלופיים", תחת שטחי מובלעת צופר שיוחזרו בקרוב לממלכת ירדן. בערבה מקווים כי לאחר השלמת הכנת התשתית הראשונית, יסייע משרד רה"מ בהשלמת התקציב הנוסף הנדרש, ממשרדי הממשלה השונים, על מנת שיהיה אפשרי להשלים המהלך בהעברת ציוד מהמובלעת בירדן לשטח ישראל, והקמת חממות בשטח שיוכשר בתקציב שיאושר, בכדי לפתוח בזמן את עונת החקלאות  הקרובה בערבה. במוא"ז וחקלאי צופר הודו גם למ"מ מנכ"ל המשרד פרץ, "על העבודה המקצועית, ללא לאות, לפתרון הבעיה האקוטית שנוצרה".

בחודש נובמבר האחרון מדינת ישראל סגרה בפעם האחרונה את שערי גדר הגבול למובלעת נהריים ובכך בא לסיומו הפרק החקלאי הציוני באדמות אלו. במלאת 25  שנים לחתימת הסכם השלום בין ישראל לממלכת ירדן בידי ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, ושנה מאז הודיע המלך עבדאללה השני כי לא יחדש את הנספח בנושא, פקע תוקף החכרת שטחי נהריים בעמק הירדן וצופר בערבה, מידי ירדן. ​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website