מתווה הסיוע לעמותות: עד 400 אלף ש”ח לארגונים שפעילותם נפגעה

53 מיליון שקלים יחולקו לעמותות שפעולתן נפגעה בקורונה, כשגובה הסיוע יעמוד על 10 עד 400 אלף שקלים – כך לפי מתווה הסיוע לעמותת וארגונים ללא מטרות רווח עליו סיכמו היום (ראשון) משרדי העבודה והרווחה, האוצר ומשרד רה"מ. הסיוע יוענק לארגון שהכנסותיו נפגעו ביותר מ-25%, ואינו זכאי לעזרה מקרן הסיוע לעסקים.

לקבלת הסיוע זכאים הם ארגונים שנותנים לשירותים למדינה, עוסקים בתחומי הרווחה, קליטת עליה, בריאות וחינוך, יש לארגון מחזור הכנסות בין 500 אלף ש"ח ל-20 מיליון שקלים.

לארגונים האזרחיים יש עוד שתי אופציות לקבלת סיוע מהמדינה: הראשון הוא קבלת סיוע דרך הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים דרך מס רכוש למי שיש מחזור של עד 20 מיליון ושליש הכנסה עצמית, השני הוא דרך תמיכות ונמצא בהליך חקיקה. בארגונים האזרחיים חוששים שהקריטריונים שמשרד הרווחה פרסמו לקבלת הסיוע משאירים ארגונים רבים מחוץ לזכאות, כמו ארגונים מבוססי מתנדבים, ארגונים שמקדמים מדיניות  וארגונים שאין להם שליש הכנסות עצמיות.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ליאור פינקל-פרל מנכ"לית מנהיגות אזרחית אמרה על המתווה: "נכון לעכשיו כלל ערוצי הסיוע של המדינה לעמותות פורסמו ועדיין יש ארגונים שלא זכאים לסיוע. יש כבר עמותות שהתחילו להסגר, צריך לראות מה היקף הסיוע שניתן בסופו של דבר. זה נכון שכל המשק באי ודאות אבל סגירת עמותות פוגעת באוכלוסיות הכי מוחלשות שיפסיקו לקבל את השירות".

על פי הודעת משרד הרווחה, בדומה לסיוע הניתן לעסקים, יזכו עמותות אשר עומדות בתנאים שנקבעו במבחנים וספגו ירידה של יותר מ-25% בהכנסותיהם במהלך משבר הקורונה, לסיוע כספי מהממשלה. המענקים יעמדו על סכומים של בין 10,000 ל-400,000 שקלים לכל ארגון. מענקים אלו נועדו לסייע לעמותות ולארגונים לממן את ההוצאות הקבועות מתוך ניסיון לשמר את התשתית הארגונית הנדרשת לשם החזרת הפעילות לסדרה בבוא העת. בנוסף, הוקמה במשרד האוצר ועדת תמיכות מיוחדת אשר תכלול נציגי חברה אזרחית וקרנות פילנתרופיה, תוך הפחתת הביורוקרטיה והקלת הדרישות ממוסדות הציבור השונים. המשרדים פרסמו את הקריטריונים להערות הציבור במהלך השבועיים הקרובים. לאחר מכן יובא המתווה לחתימתו של שר העבודה והרווחה, איציק שמולי.

השר שמולי: "במשבר הקורונה העמותות והארגונים לקחו על עצמם במסירות את מתן הסיוע הישיר למיליוני ישראלים במצוקה. הם פעלו ביוזמתם ועל חשבונם, ללא מגבלות והתניות, כדי למלא את ייעודן ולעמוד בראש החזית החברתית למען הציבור; עכשיו זה הזמן של המדינה להיות שם בשבילם כמו תמיד, כך גם בתקופת הקורונה, הארגונים החברתיים היו הראשונים להתגייס ללא תנאי וללא סייג כדי לסייע לאוכלוסיות השונות. אסור לתת להם לטבוע. אני פשוט מצדיע לקרנות הפילנתרופיה שהתגייסו לצד הממשלה על מנת לסייע וסללו את הדרך לעוד שותפויות מסוג זה בעתיד. אני מודה באופן מיוחדת לסגנית החשכ"ל באוצר, מירב קדם, וצוותה, ולמשרד ראש הממשלה על שיתוף הפעולה".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website