נגיף ללא גבולות | ארגון הבריאות העולמי: אין הוכחה כי מחלימים מקורונה חסינים מהידבקות

מספר המאובחנים בנגיף הקורונה ברחבי העולם מתקרב ל-3 מיליון בני אדם, ביניהם 2,921,439 החולים כעת, 836,978 שהבריאו ו-203,289 קרבנות. בין המאושפזים לפחות 58,000 במצב קשה או אנוש. נתונים אלה דווחו על-ידי 210 מדינות בעולם ופורסמו באתר זה.

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי "נכון לעכשיו, אין שום הוכחה לכך שאנשים שהחלימו מקורונה, ויש בדמם נוגדנים, חסינים מפני הידבקות נוספת". בהודעה שפרסם הארגון הזהירו מפני קביעה כי מחלימים עם נוגדנים אינם מהווים סכנה ואמרו שמצב כזה עלול להגדיל את התפשטות הנגיף. "בשלב זה של המגפה", נכתב, "אין די ראיות לכך שנוגדנים שיוצרו בגוף הנדבק מספיקים בכדי שלא לחלות שוב".

שלט "קורונה גם הורגת עסקים" שנתלה מחוץ לחנות שנסגרה בעיר סולט לייק סיטי בארצות הברית (צילום: AP Photo/Rick Bowmer)

ארצות הברית

עם קרוב למיליון חולים ארה"ב מצויה כנראה בשיאה של התפרצות המגפה. מספר החולים החדשים מדי יום נמצא בעליה בשבוע האחרון אולם מספר המתים היומי בירידה. כשליש מבין החולים ולמעלה ממחצית מבין המתים בארה"ב מרוכזים במטרופולין ניו-יורק.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על חבילת התמריצים בסך 484 מיליארד דולר, לאחר חתימת בית הנבחרים. החבילה כוללת, בין היתר, סיוע לבתי עסק קטנים (370 מיליארד דולר), בתי חולים (75 מיליארד דולר) ובדיקות קורונה נוספות (25 מיליארד דולר). בעקבות זאת יעלה הסכום הכולל של חבילות הסיוע הממשלתיות לרמה חסרת תקדים של קרוב ל-3 טריליון דולר.

החבילה הנוכחית בגובה 484 מיליארד דולר היא הרביעית שאושרה עד כה להתמודדות עם השלכות התפרצות הקורונה. היא תספק מימון לעסקים קטנים ולבתי חולים שקורסים תחת הנטל הכלכלי כתוצאה מהנגיף שגרם עד כה למותם של קרוב ל-50 אלף אנשים ברחבי ארה"ב ולהפיכתם של 26 מיליון אנשים למובטלים.

בתוך כך, הודיע טראמפ כי ארצות הברית תשלח מכונות הנשמה לאקוודור, אל סלבדור ואינדונזיה – "שדרושות להן נואשות במאבק נגד הקורונה". טראמפ ציין כי הוא שוחח מנהיגי המדינות הללו, ושיבח את שיתוף הפעולה עמן: "אל סלבדור עבדה איתנו מצוין בנושא ההגירה והגבול הדרומי".

בארה"ב אובחנו עד כה 960,896 חולי קורונה ולפחות 54,265 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

סימון עיגולים על רצפת השוק בעיר אללהאבאד בהודו שנועדו לעזור לקונים לשמור מרחק אחד מהשני (צילום: (AP Photo/Rajesh Kumar Singh)

הודו

לאחר חודש של סגר נוקשה וכולל, ממשלת הודו התירה פתיחה של חנויות שכונתיות בכל רחבי המדינה. הסגר הנוקשה בהודו הקשה על 1.3 מיליארד תושביה להשיג מזון ומוצרים בסיסיים והוביל לביקורת חריפה על הממשלה. בשבוע שעבר הותירו הרשויות בהודו לחזור לעבודה בסדנאות ובחוות החקלאיות, וכעת הותירו פתיחה של חנויות שכונתיות קטנות.

בתוך כך, סרטון שפורסם ברשת BBC מראה כי נהר הגנגס נקי. הגנגס שהוא נהר קדוש להינדים, ידוע בזיהום הרב שבו, זיהום שפוגע במיליוני בני אדם החיים לגדותיו. ממשלת הודו השקיעה בעבר סכומי עתק בניסיון לטהר את מי הנהר אולם נראה שהפתרון היחיד לניקיונו הוא סגר כללי כפי שהוטל על אזרחי הודו, כך נכתב ברשת BBC.

בהודו אובחנו עד כה 26,496 חולי קורונה ולפחות 825 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

הולכת רגל על גשר מעל כביש הומה, בייג’ין, סין (צילום: AP Photo/Mark Schiefelbein).

סין

הרשויות בסין מסרו כי ביממה החולפת איש לא מת מנגיף הקורונה, זה היום העשירי ברציפות. עוד נמסר כי אובחנו רק 12 נדבקים חדשים, שניים מהם אזרחים שהגיעו מחו"ל. בבתי החולים ברחבי סין מאושפזים 915 חולים לעומת כמעט 60,000 שהיו מאושפזים באמצע פברואר.

בסין אובחנו עד כה 82,827 חולי קורונה ולפחות 4,632 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website