נגיף ללא גבולות | מדענים סינים טוענים כי מקור הנגיף לא בסין אלא הודו או ארה”ב

שנה חלפה מאז שרופאים בווהאן אבחנו לראשונה את המוטציה של נגיף הקורונה שזכתה לשם המדעי Covid-19. סין מנסה כעת, ולא בפעם הראשונה, לשנות את הסיפור על מוצאו של הנגיף הקטלני. כלי תקשורת ממלכתיים מדווחים לאחרונה באינטנסיביות על נגיפי קורונה שהתגלו בקופסאות של מזון מוקפא שיובאו לסין – גורם שלא נשמע במדינות אחרות. כלי התקשורת הגדולים ביותר בסין שוללים כעת את האפשרות שהקורונה החלה בווהאן.

‘היומון העממי’, המזוהה עם המפלגה הסינית הקומוניסטית ונחשב לאחד העיתונים הגדולים במדינה, טען בשבוע שעבר ש"על-פי כל הראיות, מגפת הקורונה לא החלה בווהאן שבמרכז סין". "זה שהנגיף התגלה והוגדר לראשונה בווהאן לא אומר שזה המקור שלו", צוטט בתקשורת הסינית זנג גואנג, לשעבר האפידמיולוג הראשי של המרכז לבקרת ומניעת מחלות בסין. דובר משרד החוץ הסיני שנשאל מאיפה הגיע הנגיף אמר שחשוב להבחין בין המקום בו התגלה הנגיף למקום בו נוצרה המוטציה שלו שהדביקה בני אדם.

צוות חוקרים מהאקדמיה הסינית למדעים, שלח השבוע מחקר למגזין הרפואי היוקרתי "Lancet" הרואה אור בלונדון, העוסק בהיסטוריה הגנטית של הנגיף ומצביע על כך שמקורו בהודו לפני למעלה משנה. "מעקב אחר שינויים קטנים בגנטיקה של הנגיף לאורך הדרך מלמדים שהמקור שלו הוא בהודו ומשם עבר לסין", כתבו.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

הטענות שמקורו של הנגיף מחוץ לסין נדחות על-ידי מדענים מערביים. מייקל ראיין, מנהל תכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי, אמר בשבוע שעבר כי יהיה זה "ספקולטיבי ביותר" לטעון כי המחלה לא הופיעה בסין. "מנקודת מבט של בריאות הציבור ברור שאתה מתחיל בחקירות שלך היכן שהתרחשו המקרים הראשונים של הדבקה בין בני אדם", אמר בתדרוך עיתונאים שנערך בז’נבה.

הדיווחים על נגיף קורונה שהסתובב באיטליה בסתיו 2019, שאותרו בדגימות מיחידת הסרטן, נראים "חלשים", אמר פרופ’ ג’ונתן סטוי, וירולוג במכון פרנסיס קריק בלונדון. "ניתן להסביר את הנתונים הסרולוגיים מאיטליה על-ידי נוגדנים המכוונים כנגד מוטציות אחרות של נגיף הקורונה ולא קוביד-19".

כלי תקשורת סיניים טענו גם בעבר כי מקור הנגיף בהודו, והסתמכו בטענותיהם על ראיות מאותן דגימות של יחידת הסרטן. בדיווחים אחרים שנשמעו בסין נטען כי מקור הנגיף בארה"ב. טענה שהגבירה את המתיחות בין המדינות. "מה שבטוח הוא שהמקרים הראשונים של המחלה שנרשמו היו בסין", הוסיף סטוי. "לפיכך, סביר להניח שמקור הנגיף הוא בסין."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website