ניצחון לאיל”ן רמת גן על מו הצרפתית בפתיחת שלב הבתים ביורוליג

איל"ן רמת גן סיימה עם ניצחון והפסד את יום המשחקים הראשון של שלב הבתים במסגרת מפעל ה"יורוליג" שמתקיים השנה בישראל. האלופה הישראלית הפסידה במשחק הפתיחה לאחר הארכה לבשיקטש הטורקית בתוצאה 64:69. אמש (שישי) התאוששה רמת גן עם ניצחון יפה על היריבה הצרפתית מו בתוצאה 52:71. היום רמת גן תפגוש את קבוצות ג’וליאנובה האיטלקית וגראן קנאריה הספרדית. המטרה של רמת גן היא לנצח את שני המשחקים הנותרים ולהעפיל מאחד משני המקומות הראשונים בבית לשלב רבע הגמר.

האלופה הישראלית בשנתיים האחרונות מנסה לשחזר את הישג השיא שלה ולהעפיל שנה שנייה ברציפות לשלב רבע הגמר. לאחר יום משחקים ראשון רמת גן היא נמצאת במצב טוב יחסית עם ניצחון מול אחת היריבות המרכזיות והפסד לקבוצה החזקה בבית, בשיקטאש שמובילה את הליגה הטורקית החזקה.

המשחק הראשון שהתקיים בשישי בבוקר מול קבוצת בשיקטאש הטורקית הנחשבת לקבוצה החזקה בבית, הסתיים בניצחון של הטורקים, לאחר הארכה, בתוצאה 64:69. הרבע הראשון, בו שלטו הטורקים לחלוטין, הסתיים בתוצאה 14:23 לבשיקטאש. ברבע השני רמת גן הצליחה לצמצם את התוצאה במחצית עד ל-32:30 לבשיקטאש. ברבע השלישי כבר הובילו כדורסלני אילן רמת גן בתוצאה 43:44. המשחק, שהיה מותח עד לשנייה האחרונה, הסתיים בשוויון 60:60. במהלך הארכה בשיקטאש פתחה פער קטן אותו שמרה עד סיום המשחק, 69:64 לבשיקטאש.

קלעו לרמת גן: דותן מישר 23 נק’ ו-18 רב’ ,עמית ויגודה 17 נק’ ושי ברביבאי 13 נק’ ו-8 אס’.

מאמן איל"ן רמת גן, ליאור דרור אמר בסיום המשחק: "פספסנו! שחקנו נהדר, אולי זה קצת חוסר הניסיון וקצת העייפות. בכל מקרה אני כמובן גאה מאוד בחבר’ה."

דותן מישר מול בשיקטאש (צילום: חן גלילי, ספיבק – מרכז הספורט לנכים)

במשחק השני שנערך אמש, איל"ן רמת גן התגברה על העייפות והצליחה לנצח במשחק שהשאיר אותה עם סיכויים טובים לסיים את הבית במקום השני לפחות ולהעפיל לשלב רבע הגמר. רמת גן פתחה בצורה מצוינת את המשחק והובילה בתוצאה 13:18 בסיום הרבע הראשון. במהלך הרבע השני ההגנה הצרפתית התהדקה וגרמה לקבוצה הישראלית לקבלת החלטות לא טובות בהתקפה. הצרפתים הצליחו לעשות מהפך במשחק ולסיים את המחצית ביתרון 32:28.

במהלך הרבע השלישי החלה רמת גן לנגוס ביתרון הצרפתי, ארבע דקות לסיום הרבע בצעו שחקני רמת גן את הבריחה במשחק עם 9 נקודות רצופות ללא מענה ויצירת הובלה משמעותית במשחק עם יתרון 8 נקודות בסיום הרבע השלישי. ברבע האחרון רמת גן המשיכה לשלוט במשחק ובריבאונד, עם רבע התקפי נהדר וניצחון ב-19 הפרש על מו הצרפתית בתוצאה 52:71.

קלעו לרמת גן: דותן מישר 26 נק’ ו-9 רב’, עמית ויגודה 25 נק’ ושי ברביבאי 9 נק’ ו-9 אס’.  

שי ברביבאי מול מו (צילום: חן גלילי, ספיבק – מרכז הספורט לנכים)

אם רמת גן תסיים באחד משני המקומות הראשונים היא תעפיל לשלב רבע הגמר אשר יתקיים בתאריכים ה-7-10.3 בגרמניה ובספרד. מכל בית יעלו השתיים הראשונות שיחולקו בין הבית של האלופה הגרמנית: RSB Turingia Bulls לבין הבית של סגניתה הספרדית CD Ilunion. הפיינל פור יתקיים בין ה 2-5 למאי.

בשנות השבעים והשמונים הייתה הנבחרת הישראלית מהטובות בענף. ישראל ניצחה בשני גמרים אולימפיים (1968, 1976) והפסידה בשניים (1984,1980). הנבחרת הייתה גם פעמיים אלופת העולם (1984,1968), ופעמיים הסגנית (1976,1972), וכמובן שלטה באותן השנים גם באירופה, עם שלוש אליפויות רצופות (1981-1978) עד שהפסידה במשחק הגמר לצרפת ב-1982. בשנים אחר כך דעכה הנבחרת, אבל בתחילת שנות האלפיים חזרה לקדמת הבמה עם שתי העפלות רצופת לחצי גמר אליפות אירופה (2007,2005).

Leave a Reply

Name *
Email *
Website