נפגעה מדקירה וכעת עולה לחצי הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה

שחקנית הטניס הצכ’יית פטרה קביטובה ממשיכה את מסע החזרה המרגש שלה לצמרת הטניס העולמית. קביטובה שנפצעה קשות ומתקשה להזיז את ידה השמאלית בעקבות שוד אלים שחוותה לפני שנתיים, בזמן שהיא היית בתקופת שיא בקרירה שלה. קביטובה מצליחה לחזור לאט לאט ליכולת שלה לפני הפציעה, ונכון להיום היא מעפילה לחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה שם תפגוש את דניאלה רוז קולינס האמריקאית המפתיעה.

ברבע הגמר היא הפגינה שליטה מוחלטת במהלך המשחק מול אשלי בארטי האוסטרלית וגברה עליה בשתי מערכות בתוצאה 6:1, 6:4. למרות דחיפה משמעותית של הקהל המקומי לשחקנית האוסטרלית הלא מנוסה, הצליחה קביטובה לשבות את לב קהל הצופים בראיון מרגש שעשתה לאחר הניצחון החשוב. קביטובה מעפילה לחצי גמר גראנד סלאם ראשון מאז ווימבילדון 2014.

.@Petra_Kvitova has one of the most incredible stories in tennis.

We asked @Ben_Islington to document her astonishing comebackhttps://t.co/5pdQekedVG pic.twitter.com/OVCLzf9oQ3

— Eurosport UK (@Eurosport_UK) January 22, 2019

במהלך הראיון שערך איתה ג’ים קורייר הוא הזכיר את הטראומה הפיזית והנפשית שעברה לפני שנתיים. קביטובה פרצה בבכי ואמרה בקול חנוק "אני לא באמת האמנתי שאוכל לחזור לשחק במגרש הנהדר הזה. זה באמת מדהים. תמיד רציתי לחזור לשחק ברמות הגבוהות ביותר שאני יכולה. להתחרות מול הטובות ביותר, לשחק בגראנד סלאם, בעצם להיות עמוק מאוד בגראנד סלאם, והנה זה קורה". מאוחר יותר היא סיפרה לכתבים: "כן, זה פשוט גרם לי לבכות, אבל אלו היו דמעות של אושר".

לפני הפציעה פטרה קביטובה זכתה פעמיים בטורניר ווימבלדון, זכתה במדליית ארד במשחקים האולימפים בריו, דורגה בשיאה במקום השני בעולם וזכתה חמש פעמים בגביע הפדרציה (אליפות העולם לנבחרות) עם נבחרת צ’כיה. בעקבות השוד האלים שהתבצע בדצמבר 2016, נאלצה פטרה קביטובה לפרוש ממשחק פעיל לחמישה חודשים, כדי שתוכל לטפל בידה השמאלית לאחר שזו נפגעה קשה כתוצאה מהדקירה.

"I didn't really imagine to be back on this great stadium and play with the best."

Petra Kvitova earned an emotional 6-1 6-4 win over Ash Barty to advance to the semifinals: https://t.co/okTHXZPU0z #AusOpen #SleepIsForTheWeak pic.twitter.com/s2B9pbhvjB

— #AusOpen (@AustralianOpen) January 22, 2019

השוד האלים התרחש בדירתה בעיר פרוסטיוב שבצ’כיה. השודד נכנס לביתה כאשר הוא מתחזה לטכנאי ואיים עליה בסכין. באופן בלתי צפוי הוא תקף אותה והיא החלה להגן על עצמה. במהלך המאבק ביניהם הוא דקר אותה מספר פעמים ברגל וביד. לאחר מכן ברח התוקף עם מזומנים בשווי של 192 דולר בלבד והטניסאית התפנתה לבית חולים מקומי, בו עברה ניתוח דחוף. באופן מפתיע השוד היה אקראי והתוקף ככל הנראה לא היה מודע לזהות הדיירת בדירה אותה הוא שודד.

לאחר שיצאה מניתוח דחוף בבית החולים, שיחררה קביטובה הצהרה רשמית מצמררת על החוויה הקשה בחייה. "תודה לכולכם על הודעות מחממות הלב שלכם. כפי שאולי שמעתם, היום הותקפתי בדירה שלי על-ידי אדם עם סכין. בניסיוני להגן על עצמי נפצעתי קשה ביד שמאל (היד איתה היא משחקת – ל.ב). אני מזועזעת, אבל ברת מזל להיות בחיים. הפציעה חמורה ואני אצטרך עוד לראות מומחים, אבל אם אתם כבר יודעים משהו עלי, זה שאני חזקה ואני יכולה להילחם בזה. תודה לכולכם על אהבתכם ותמיכתכם ועכשיו אעריך קצת פרטיות בזמן שאני מתמקדת בהחלמה שלי".

קביטובה נולדה במרץ 1990, חודשים ספורים לאחר מהפכת הקטיפה. היא גדלה בעידן שלאחר התפרקות הקומוניזם ותחילתו של עידן חדש במדינה בה קיימת זיקה גוברת למערב. בתור ילדה קטנה, קביטובה התאהבה בטניס ובאופן טבעי העריצה את מרטינה נברטילובה ילידת צ’כיה, שעקרה לארה"ב בזמן הקומוניזם והפכה לאחת הטניסאיות הטובות בהיסטוריה. "אבי הראה לי כמה מהמשחקים שלה, כאשר היא שיחקה בווימבלדון, לכן היא הפכה לגיבורה שלי באותן השנים".

The journey back to a Grand Slam semifinal wasn’t easy, but @Petra_Kvitova found a way.

This is what it means…

???? @AustralianOpen pic.twitter.com/1iZ5Os8klm

— ITF (@ITF_Tennis) January 22, 2019

Leave a Reply

Name *
Email *
Website