נתניהו קורא לאיחוד בין מפלגות הימין במטרה למנוע איבוד מנדטים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הערב (שני) במלון גני ירושלים עם רבנים ומובילי דעה בציונות הדתית ואמר למשתתפים כי "הבית היהודי, עוצמה לישראל, אלי ישי, האיחוד הלאומי – חייבים להתאחד על מנת להציל 6-7 מנדטים לגוש הימין. אסור לאבד את הקולות האלה, כי בסוף זה או ממשלת שמאל או ממשלת ימין".

נתניהו אמר את הדברים כחלק מלחץ שהוא מפעיל לאיחוד בין מפלגות הימין הקטנות שכן לדעתו הפיצול בימין יביא בהכרח להפסד בבחירות. "לכן אני פונה אליכם ולכן אני מקיים שיחות טלפון ופגישות עם כל ראשי המפלגות הללו כדי להתאחד ולהתחבר. אף אחד מהם לא עובר את אחוז החסימה, חיבור ביניהם יביא 6-7 מנדטים לפחות". נתניהו הוסיף עוד כי חיבור של אחד מהם עם הליכוד לא מוסיף מנדטים בסקרים שערכה המפלגה, "ולכן זה לא משיג את המטרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם מובילי דעת קהל בימין (ללא קרדיט)

עוד הצהיר הערב ראש הממשלה כי לא ילך לממשלה עם בני גנץ. "אני ארכיב קודם כל את הקואליציה הזאת – ממשלת ליכוד לאומית, ממשלת ימין". יש לציין כי ההתחייבות של נתניהו לא לחבור לגנץ היא נכון להיום בלבד ובעבר היו לנתניהו אמירות רבות שנועדו לשרת צורך מיידי ולא עמדו במבחן הזמן.

כך התחייב נתניהו בבחירות הקודמות לא לצרף את המחנה הציוני לממשלה ולאחר מכן עשה מאמצים רבים לקדם דווקא חיבור שכזה; הבטיח להעביר את חוק המואזין; תמך לאחר משבר המגנומטרים בחוק מוות למחבלים; התחייב לקדם את סגירת משרד אל ג’זירה בישראל; לפנות את חאן אל אחמר ולקדם את פיסקת ההתגברות ואת חוק העמותות החדש. בכל המקרים האלה, יש לציין, ההצהרות לא תורגמו למעשים.

מחוסן לישראל-תל"ם נמסר בתגובה לדברי נתניהו הערב: "נקים ממשלה ציונית של תקווה ואחדות שתחליף את נתניהו".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website