סאם קר, אחת משחקניות הכדורגל הטובות בעולם, חתמה בקבוצת הנשים של צ’לסי

החלוצה האוסטרלית סמנתה קר בת ה-26, חתמה הערב (רביעי) באופן רשמי בקבוצת צ’לסי. קר נחשבת לאחת מחמש השחקניות הטובות בעולם והיא אחד הסממנים המרכזיים לשינוי הגדול שמתרחש ברגעים אלו ממש לנגד עינינו ביחס לענף. כדורגל הנשים נמצא בשלב מתקדם של העברת היוקרה הכלכלית והחברתית מהליגה המקצוענית בארה"ב לקבוצות הבכירות של כדורגל הנשים באירופה. קבוצות שזוכות לתמיכה כלכלית אדירה ממועדוני הגברים הגדולים בעולם.

סאם קר היא הכוכבת הכי גדולה בליגה האמריקאית בשלוש העונות האחרונות. שחקנית שיקגו רד סטאר בשתי העונות האחרונות היא מלכת שערי הליגה האמריקאית בשלוש העונות האחרונות ברצף ושחקנית השנה בליגה בעונות 2017 ו-2019. קר, שנחשבת לעילוי התקפי, בעלת עוצמות אתלטיות יוצאות דופן, חתמה על חוזה כמעט דמיוני במונחים של כדורגל הנשים של כ-2 מיליון דולר לשנתיים וחצי הקרובות.

New chapter begins in BLUE, lets go! pic.twitter.com/8ljGrBKKP4

— Sam Kerr (@samkerr1) November 13, 2019

המעבר של קר מגיע בתקופת פריחה אדירה של כדורגל הנשים באירופה עם שבירת שיאי קהל, הפיכת חלק מהליגות ליותר מקצועניות וכניסתם של מועדוני הגברים העשירים והגדולים באירופה להקמת מחלקות נשים והשקעה תקציבית רחבה. החתמה של קר כמובן תהפוך אותה לשחקנית הכדורגל בעלת השכר הגבוה בעולם, הוצאה תקציבית שמתאפשרת בעקבות ההשקעה התקציבית של מועדון הגברים בקבוצת הנשים שלו.

צ’לסי תולה בצדק תקוות אדירות במעבר המתוקשר ומאמינה שהחלוצה הבלתי ניתנת לעצירה תהפוך תוך זמן קצר לפנים של המועדון. המטרה של המועדון הלונדוני ברורה: היא מעוניינת, כמו שאר הקבוצות הגדולות של הליגה האנגלית – ארסנל ומנצ’סטר סיטי, לקרוא תיגר על אלופת אירופה הכמעט נצחית, קבוצת ליון הצרפתית, שזכתה ארבע פעמים ברציפות בליגת האלופות לנשים.

Welcome to Chelsea, @SamKerr1! @ChelseaFCW has signed the Australian superstar forward from NWSL's Chicago Red Stars ????#KerrIsBlue

— Chelsea FC USA (@ChelseaFCinUSA) November 13, 2019

אמה הייז, מאמנת קבוצת צ’לסי, אמרה לאתר הרשמי של המועדון על ההחתמה הנוצצת כי "סם הוכיחה שוב ושוב ב-NWSL, שהיא חלוצה פורייה. היא זכתה פעמים רבות בתואר מלכת השערים והיא שחקנית שיכולה לגרום לדברים לקרות, בנוסף לכך שהיא גם שחקנית קבוצתית פנטסטית. העובדה שהיא בחרה בצ’לסי, כשהייתה יכולה לחתום בכל מועדון אחר בעולם, היא תעודת הוקרה לשחקנים ולצוות שלנו כאן, מכיוון שהיא מאמינה שזה המקום הכי טוב ביותר בשבילה להתפתח בו ולעשות את הצעד הבא בקריירה שלה. זו מחמאה נפלאה לכולנו".

קר הוסיפה לאתר המועדון כי "הליגה האנגלית היא הליגה הטובה ביותר באירופה. אני רוצה שהקבוצה תצליח ואני לא רוצה שזה יבוא בקלות. אני מרגישה שצ’לסי בונים משהו מיוחד בשנים האחרונות ואני רוצה להיות חלק מזה. אני רוצה לזכות פה בכמה תארים".

בתקופה הקרובה קר תתחיל את אימוניה בקבוצתה החדשה. היא תצטרך להתרגל לצורת משחק שונה בכדורגל האנגלי מאשר בארה"ב ובאוסטרליה ותזכה לחשיפה הרבה יותר גדולה משהכירה עד כה. הצלחה שלה במדי המועדון הלונדוני תביא להשקעה גדולה יותר של המועדונים הגדולים באירופה בהבאת הכוכבות של הליגה האמריקאית למועדונים באירופה. שינוי שיכול לתת עוד קפיצת מדרגה חיונית לעליית הרמה, הגדלת הפופולריות והחשיפה לכדורגל הנשים באירופה ובעולם.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website