סגירת המשק, רק עובדים חיוניים יורשו לצאת לעבודה

עובדים חיוניים בלבד יורשו לצאת לעבודה. כך קובעת החלטת הממשלה שאושרה לפנות בוקר (חמישי), בנוגע לסגר מחמיר שיוטל בכל חלקי המדינה החל ממחר (שישי). מדובר בהחלטה מחמירה בהשוואה לסגר הקודם, אז נקבע כי מקומות העבודה יעברו למתכונת מצמצמת עם 30% מהעובדים.

הסמכות לקבוע מי הוא עובד חיוני שמורה לרח"ל, רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון, שמקבלת לידיה את ניהול המשק בתקופת הסגר. טרם פורסמה רשימה מפורטת של ענפים חיוניים ומשרות חיוניות, אך על פי פרסומים שונים ובהתבסס על הנחיות הסגר הראשון, ניתן להעריך כי רשתות המזון, שירותי הבריאות והרווחה והתשתיות יישארו פעילים.

הענפים החיוניים המסתמנים

  • אספקת מזון וטואלטיקה;
  • שירותי בריאות ורווחה;
  • חקלאות;
  • בינוי ותשתיות;
  • תקשורת;
  • תחבורה ונמלים;
  • וכל שרשרת האספקה הנדרשת לענפים אלה.

המגזר הציבורי יעבור גם הוא לעבודה במתכונת מצומצמת על מתווה שיקבע על ידי ראש הממשלה, משרד האוצר, המטה לביטחון לאומי וגורמים נוספים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה: "אני מקווה שנוכל לחזור בהקדם לתכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה. מי שחושב שאנחנו יכולים לעבוד עם מגיפה מתפרצת ושזה לא ישפיע על הכלכלה, טועה. עדיף לעשות צעדים כאלה בחגים כשהכלכלה בהילוך נמוך יותר".

שר האוצר ישראל כ"ץ, שהצביע נגד ההחלטה, אמר: "ניתן היה לקדם צעדים לבלימת המחלה מבלי לפגוע פגיעה אנושה במפעלים ועסקים במגזר הפרטי, שאינם מקבלים קהל ומקפידים היטב על הוראות משרד הבריאות".

להתנגדותו של שר האוצר לסגר הרמטי הצטרפו גם נגיד בנק ישראל, הפרופ’ אמיר ירון ופרוייקטור הקורונה הפרופ’ רוני גמזו שתמך בהורדת הפעילות במשק ל 50% בלבד.

הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, העריכה בדיון כי סגר מהודק יעלה למשק כ-35 מיליארד שקלים, וטענה כי מדובר בצעדים שלא ננקטו בשום מקום אחר בעולם.

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הגיב להחלטת הממשלה כשאמר אמש: "מדובר בעסקים שאין בהם התקהלויות ואין שום סיבה לסגור אותם. המשק חייב להמשיך להזרים חמצן. סגר מהודק יחסל את המגזר העסקי לצמיתות".

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר אמר: ״להחמרת הסגר ישנן השלכות ברורות ומיידיות. הרס הפעילות העסקית ושחרור מיידי של עובדים לביתם החל ממחר. לא נוכל להמשיך לשלם שכר בתנאי סגר מלא, ואנו צופים כי אחוז האבטלה בישראל יזנק לשיאים חדשים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website