“סגר בחג זה כמו פיגוע למלונאים, בחגים היינו צריכים לעמוד על 90% תפוסה”

בענף התיירות מנסים עדיין לעכל את הבשורה המרה על סגר נוסף שקיבלו אתמול (ראשון). הענף שספג מכה קשה בגל התחלואה הראשון הראה סימנים של התאוששות בתחילת הקיץ. וייפגע קשות מסגר נוסף. המלונאים דורשים מהממשלה פיצוי מראש על נזקי הסגירה.

"המצב מאוד קשה במלונות. נקודת הפתיחה היום היא ש-35% מהם סגורים עוד לפני הסגר הזה. אומר ל’דבר’, מנכ"ל התאחדות המלונאים אמיר חייק, "אנחנו במצב שבו עד היום העסקנו חצי ממצבת העובדים הרגילה וגם אותם נצטרך לשלוח הביתה".

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונאים בישראל (צילום: סמדר כפרי)

חייק מעריך שאובדן ההכנסות כתוצאה מסגר בחגים יעמוד על כ-800 מליון שקלים. "המלונות רכשו ציוד ומזון לאירוח בחגים, באזורי הביקוש היינו צריכים לעמוד על 90% תפוסה".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"סגר הוא פיגוע בחברה הישראלית. אנחנו נכנסים אליו חלשים יותר כמדינה כאזרחים וכאינדבידואלים", הוא אומר, ומצביע על האבסורד בתחום התיירות. "אנחנו רואים בעיניים כלות איך נותנים לנסוע ליוון. שם המצב דומה לזה שפה, אנחנו לא אומרים אל תתנו לנסוע ליוון, אבל אם יוון פתוחה, אז גם אילת צריכה להיות פתוחה".

בשעות האחרונות החל חייק להפעיל יחד עם המלונאים חמ"ל כדי להבין את המצב בשטח, לסייע למלונאים בהנחיות ויותר מכל ללחוץ על הממשלה לדאוג לענף. "הפיצוי צריך לבוא מהר כי בלעדיו אנחנו נקרוס לגמרי".

 

"מדיניות של הממשלה שמחסלת את העסקים"

"אנחנו בשוק מוחלט. חברים שלנו באירופה ובאסיה פותחים את העסקים ונכנסים לשגרה. פה בגלל הכישלון הממשלתי אנחנו נכנסים לסגר שני". אומר מעוז ינון, שותף ברשת אברהם הוסטל שלה ארבע אכסניות.

"באילת ובנצרת ציפינו לתפוסה מלאה, ובירושלים ותל אביב היינו אמורים לעמוד בחגים על 60-70%". הוא אומר, "אין כמעט תיירות חוץ. תיירות הפנים שעובדת בחודשיים האחרונים מחזיקה אותנו. אם לא היה עוד סגר, היא הייתה מביאה אותנו כמעט לאיזון או להפסד קטן יחסית בסוף השנה".

אברהם הוסטלס. (קרדיט: ניצן הפנר)

"כרגע אנחנו צריכים פיצוי. עכשיו, מראש, לא בינואר. יש לי עובדים וספקים לשלם להם. כל סגר כזה זה מוקש שהממשלה שמה לנו. אני אגיד לך את האמת, המחשבה לא לסגור עולה בראש. אבל העסקים מסביב יהיו סגורים. מסעדות, מוניות, מורי דרך, אטרקציות. כולם סוגרים, אז גם אם נפתח הלקוחות לא יבואו."

"אתה שואל אותי על כסף? בשביל לישון בלילה אני לא חושב על זה אפילו. צריך שכולם יבינו, זו לא טעות. זו מדיניות של הממשלה שמחסלת את העסקים".

"מרגע שיצאנו מהסגר הראשון ועד היום יכולנו לנשום"

"אני משחק את המשחק כמו כולם". אומר אורן קדם, הבעלים של יקב אסף ברמת הגולן, שבו גם צימרים ומסעדה. "השבוע אנחנו ממשיכים כרגיל. ניכנס לסגר ויתחילו הבלבולים. אתמול התחיל מבול של טלפונים של אנשים ששואלים מה יקרה עם הסגר. אנחנו כמובן נחזיר את הכסף במקרה של ביטולים".

"אצלי זה לא איום קיומי, אבל זה בהחלט יהיה קשה. מרגע שיצאנו מהסגר הראשון במאי ועד היום עבדנו מאוד יפה. אז יכולנו לנשום. עם כל הכבוד לממשלה, יהיה לנו לחם לאכול ונצא גם מזה".

"אף אחד לא יודע לתת תשובות. אני מקבל הודעות מהמועצה ומתיירות גולן. זה הטרלול הקבוע עם ראש הממשלה הזה, נתניהו. אותו טרלול עם כל הגופים והמועצות. אנחנו לא נעבור על החוק. אם כולם בבית בכל מקרה לא נפתח, כי אף אחד גם לא יבוא".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website