סכסוך העבודה בסאני תקשורת: המו”מ יתחדש בחסות בית הדין

בעקבות עתירת ההסתדרות לבית הדין לעבודה בתל אביב, הוסכם היום (רביעי) בין הנהלת סאני ונציגות העובדים על השהיית הצעדים הארגוניים בחברה וקיום שתי ישיבות מו"מ בחודש הקרוב בליווי הממונה על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה. מטרת נציגות העובדים היא השגת הסכם קיבוצי שישפר את תנאי ושכר העובדים. בית הדין לעבודה ימשיך ללוות ויתן חסות למשא ומתן.

הדיון התקיים בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בפני השופטת אירית הראל, לאחר שההסתדרות עתרה כנגד החברה בדרישה להוצאת צווים זמניים שימנעו מ"סאני" לפגוע בחופש התנועה של חברי הוועד, וימנעו מהחברה לאיים על עובדים בשל השתתפותם בשביתה. זאת, בין היתר על רקע האירוע בשבוע שעבר בו נגרר יו"ר ועד העובדים אל מחוץ למטה החברה בפתח תקווה. מאז לא התאפשרה כניסת נציגות העובדים לאתר.

בית הדין לעבודה הציע לצדדים לקיים משא ומתן אינטנסיבי במטרה לקדם את החתימה על הסכם קיבוצי ראשון בחברה וזאת לאחר שבתום שנה אין התקדמות ממשית. בתום הדיון הסכימו ההנהלה וההסתדרות לקבל את הצעתה. על מנת לתת הזדמנות למשא ומתן הוחלט להשהות בשלב זה את צעדי השביתה.

לפני כשלושה שבועות הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת סאני תקשורת, היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג לישראל, בטענה למבוי סתום וגרירת רגליים מצד ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה, וזאת לטענתה, תוך ביזוי מתמשך של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם, ללא נכונות לקיום דיאלוג אמיתי בין הצדדים. בשבוע שעבר מנעה החברה באמצעות מאבטחים את כניסת יו"ר ועד העובדים טל שיטרית למשרדי החברה בפתח תקווה, שהגיע למקום במטרה לדבר עם העובדים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website