סכסוך עבודה ב-ECI בעקבות הכוונה לפטר עשרות עובדים

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, הודיע לפני זמן קצר (רביעי) להנהלת ECI telecom כי ההסתדרות אישרה הכרזת סכסוך עבודה בחברה, על רקע כוונתה לפטר עשרות עובדים באופן חד צדדי.  יו"ר ועד עובדי ECI , אופיר לוי: "לא נאפשר לנהל את החברה תוך דריסת העובדים, בטח בתקופה רגישה כמו זו. ההתנהלות בשטח מוכיחה כי במקום לנהל משא ומתן הוגן, ההנהלה בוחרת למשוך זמן ולהפתיע את העובדים. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ונגיב בחומרה על כל פגיעה בזכויות העובדים, כפי שעשינו בעבר".

בשבועות האחרונים קיימה ההנהלה ישיבות משא ומתן עם ועד העובדים ונציגי ההסתדרות, בהן הציגה יעד חיסכון לאור תכנית המיזוג עם חברת Ribbon האמריקאית ומצבה הכלכלי בעקבות משבר הקורונה. לטענת העובדים, סירבה ההנהלה לדון בתנאי הפרישה והפיטורין של העובדים כחלק מהמהלך, "ועסקה בהסטת הדיון לנושאים צדדיים, תוך הסתרת מידע וטשטוש כוונותיה האמיתיות".

ההסתדרות והוועד הציגו בפני ההנהלה חלופות חיסכון, בין היתר הצדדים הסכימו על הפחתת שכר זמנית של 10% למשך חודשיים. למרות זאת, לנציגות העובדים נודע כי החברה מכוונת לפיטורי עשרות עובדות ועובדים באופן חד צדדי.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לצד ההכרזה על סכסוך העבודה, שכר ועד העובדים את שירותיו של פרופ’ ירון זליכה, שיספק ייעוץ לאחר עיון בנתוניה הכלכליים של החברה.

ECI עוסקת בתחום התקשורת והרשתות והיא מעסיקה כ-800 עובדים בעיקר בפתח תקווה ובמרכז פיתוח בבאר שבע. עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בשנת 2016 ובמקום קיים הסכם קיבוצי פורץ דרך שנחתם לאחר מאבק ממושך, שאף לווה בצעדים אלימים כלפי העובדים ששבתו.

בפברואר האחרון נחתם הסכם, על פיו הכוונה לפתוח בתהליכי אינטגרציה עם Ribbon, תחייב את ההנהלה להביא את הנושא למשא ומתן עם העובדים על השלכותיה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website