עדיין מחכים לפעימה: מפגיני מחאת הנכים הגיעו לבית ראש הממשלה

קבוצת מפגינים הגיעה היום (שני) לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכדי למחות על אי העלאת קצבאות הנכים ואי קיום מתן הפעימה השנייה, כפי שמחויב בחוק. מחוץ לבית ראש הממשלה המתינו אנשי ביטחון, שמנעו את כניסתם.

אייל כהן, מנהיג קבוצת "נכים הופכים לפנתרים" וממובילי המחאה: "למרות ההסכם שהושג הממשלה וראש הממשלה ממשיכים להתעלם מההסכם ולא עומדים בהתחייבותם, לכן נמשיך את הפעילות בכל דרך אפשרית בכדי לאותת לכל המחליטים כי אנו נמצאים במצוקה שלא ניתן לעבור לסדר היום וכי הם חייבים להבין כי הסכמים חייבים לכבד."

קבוצות נכים בהובלת קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" הגיעו כעת לביתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בכדי למחות על אי העלאת קצבאות הנכים ואי קיום מתן הפעימה השנייה. (צילום: חני דפנה אמיר יעקוב ביקורת בונה)

בניגוד למה שקובע חוק העלאת הקצבאות, הממשלה לא הציגה מתווה להמשך העלאת קצבאות הנכים ל-4,500-3,700 שקלים בשנתיים הקרובות. על פי תיקון החוק שעבר בתחילת 2018, אמורים היו שרי האוצר והרווחה להביא לדיון בממשלה את המתווה לפעימות השלישית והרביעית עד סוף 2019, דבר שלא קרה. כמו כן, הוועדה הבין-משרדית של משרדי האוצר והרווחה, שאמורה הייתה להגיש את המלצותיה לא פרסמה דבר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

המוחים פגשו את שר האוצר ישראל כ"ץ אך לא קיבלו מענה ברור לחששות כי ההסכם יזנח. "הפגישה עם השר ישראל כ״ץ נראתה ממש נהדרת, קיבלנו תמיכה ועידוד מהשר" סיפר אייל כהן ל’דבר’, "אבל הרבה תשובות לא קיבלנו, כי בכל שאלה שעלתה, פקידי האוצר ביקשו כמה ימים לבדוק ולהגיב. אחרי הפגישה ביקשנו מהשר פרוטוקול שאותו לא קיבלנו עד היום. קיבלנו רק סיכום שיחה, שחצי מהדברים שנאמרו לא כתובים בו״.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website