עובדים בני 67 יוכלו לחזור לעבודה

בוטלה התקנה שאסרה על עובדים בני 67 ומעלה לחזור לעבודתם. שמוליק מזרחי, יו״ר הסתדרות הגמלאים אמר ל׳דבר׳ ״זה היה מאבק עקרוני, למנוע מצב שבו רק בגלל גיל מונעים מאנשים להגיע למקומות העבודה, מבלי לבדוק את מצבם הבריאותי באופן פרטני".

ההחלטה הנוכחית מבטלת החלטה קודמת מה-19 באפריל, שאסרה על חזרתם לעבודה של עובדים בני למעלה מגיל 67, שלא עובדים מאז סוף מרץ. הסתדרות הגמלאים והאגודה הישראלית לגרנטולוגיה התנגדו לעמדה זו, בדרישה שלא להתלות את היציאה של אזרחים מהסגר ביחס לגילם הכרונולוגי.

השרה גילה גמליאל אמרה כי מדובר ב״בשורה מצוינת לאזרחים הותיקים. הצלחתי לשכנע את הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות לאפשר המשך חיי שיגרה לאזרחים ותיקים. אין סיבה שאזרחים וותיקים ללא גורמי סיכון לא יוכלו להמשיך לעבוד. האיסור היווה אפלייה על בסיס גיל ופגע כלכלית וחברתית באזרחים הוותיקים. אמשיך לקדם את התוכנית האסטרטגית ליציאה מהמשבר עבור האזרחים הוותיקים בכל התחומים.״
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

יו״ר הסתדרות הגמלאים הוסיף ״מי שעובד ופעיל, יוכל להמשיך לעבוד. אנשים בני 75 ו-80 עוד רצים מרתון, ואי אפשר להתייחס לכל העובדים המבוגרים כאל מקשה אחת. מי שיש לו מחלות רקע ובעיות רפואיות, סוכרתי או צורך תרופות, צריך לשמור על עצמו, ורצוי שיוועץ ברופא – בין אם הוא בן 50 ובין אם בן 70״.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website