עובדים ללא הפסקה | אביב, עובד בתעשייה האווירית

אביב (שם המשפחה שמור במערכת) | עובד בתעשייה האווירית | בן 35, | נשוי + 2 | מתגורר בפתח תקווה

הרעיון: הכל התחיל בכלל כשישבתי עם אישתי, לפני כשלושה שבועות, והיא אמרה: "יש לכם קווי ייצור, למה התעשייה האווירית לא נרתמת לייצור של מכונות ההנשמה?" פניתי מיד לבועז לוי, הסמנכ"ל ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל. הוא ישר הורה לי לרוץ עם זה קדימה – אני ואשתי התחלנו לחפש את החברות הרלוונטיות, התחלנו ליצור קשרים. בשישי ושבת כבר הפגשנו את חלקן עם אנשי התעשייה האווירית. בסופו של דבר נוצר שיתוף פעולה עם חברת אינוויטק, חברה קטנה ודי צעירה מרעננה. לחברה הזו יש פיתוח מאושר עם כל האישורים הרפואיים של מכונת הנשמה. היתרון שלהם היה שהם מייצרים לישראל.

היישום: התאמנו קו ייצור, במהירות, והוא יכול להרים מאות מערכות בשבוע, בתלות באספקת חומרי הגלם שנקבל. אנחנו בתעשייה האווירית מוסמכים ליצור טילים, אמצעי לחימה, לווינים. האנשים של אינוויטק עובדים איתנו בקו והם הכשירו גם את אנשי הייצור שלנו לייצור מכונות הנשמה. אנחנו מוכנים לעבודה 24/7, ברגע שיתחילו להגיע חומרי גלם – כולם כאן יירתמו. הערך המוסף שלנו הוא היכולת להרים תהליך לוגיסטי וייצורי בפרק זמן קצר. אנחנו יודעים למצוא פתרונות הנדסיים שונים. את הכל אינוויטק צריכים לאשר משום שהם הסמכות הרפואית, אבל אנחנו יודעים להציע פתרונות.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

נוהל קורונה: הקו כבר התחיל, ומאז יום רביעי הוצאנו כבר כ-30 מכונות. על דלת הכניסה רשום "קו ייצור מציל חיים – אין כניסה לקורונה". הכניסה מבוקרת, יש מדחום בכניסה. נדרש לנקות ידיים באלכוג’ל, לעטות כפפות, חלוק. יש מגבלה על כמות האנשים שנכנסים. אנחנו גם מפרידים משמרות, כך שמשמרת אחת לא פוגשת משמרת אחרת, כדי שאם חלילה מישהו יידבק, נוכל מיד להעמיד משמרת נוספת.

תחושת שליחות: משרד הביטחון מרכז את זה, ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל הנחה אותנו שכל מה שקשור לקורונה – אנחנו עוזרים. כמו שבמלחמה מייצרים טילים לצה"ל. זו מלחמה מסוג אחר ואנחנו נייצר מכונות הנשמה. אני מקבל טלפונים כל הזמן מהחברים. כל אחד בחברה עוצר אותי: "אני רוצה להתנדב". גם אנשים שבהתאם להנחיות נשארים בבית פונים אלי, ומתנדבים לעזור מהבית. מחפשים פתרונות. ההרגשה היא של שליחות משותפת, שיש פה בעיה, מאבק, מלחמה של כולנו – וכולם מתגייסים. אנשים בדרך כלל לא אוהבים לעבוד 24/7, אבל לא היה אחד שהרים אפילו גבה כשאמרנו שזו הכוונה. כולם נעמדו דום ואמרו – מה שצריך. כיף לראות את ההתגייסות של העובדים עבור המדינה, ההורים שלהם, המשפחות שלהם.

לא רק קורונה: כל זה קורה במקביל לעבודה השוטפת של התעשייה האווירית, שהיא מפעל חיוני הפועל בהתאם לתקנות החירום. חלק מהאנשים בחופשה בתשלום כיוון שזו חברה ממשלתית. המשמרות מעט יותר ארוכות. הייצור של מכונות ההנשמה נעשה במבנה נפרד שפונה מכל חומר מסווג. גם אני במקביל ממשיך בתפקיד השוטף שלי במפעל הטכנולוגיות, שמספק את התשתיות הרוחביות לחטיבה – ייצור, רכש, תפעול, לוגיסטיקה, הנדסה וכו’.

משפחה חיונית: גם אישתי באה מתחום האווירודינאוטיקה והחלל, והיא עמוק בעניין במאבק בקורונה כעת. במקביל לזה שהיא דחפה אותי לקדם את הנושא בתעשייה האווירית, גם היא מנסה לפתוח עם חברים מערכות הנשמה. שנינו עובדים חיוניים, ואנחנו בקושי מתראים בימים אלה. הילדים בינתיים שורדים. אין לנו הרבה מה לעשות, כי להביא אותם לסבא וסבתא זה אסור. בהתחלה היתה להם למידה מרחוק, ועכשיו הם הרבה בטלוויזיה. הם לא נשארים לבד בבית כי הם קטנים מדי, אז אנחנו מתחלקים. לפעמים אני חוזר מהעבודה לשעתיים, לפעמים היא. אנחנו מג’נגלים. זה קשה – אבל זו תקופה מעניינת.

יציבות: זה לא שיציבות היא מה שחיפשתי בחיים שלי, אבל אתה רואה את המצב מסביב, מה שאנחנו קוראים בעיתונים. בתעשייה האווירית ההנהלה וארגון העובדים הגיעו להסדר שמאפשר לכולם להמשך לקבל משכורת, ובתקווה לחזור לפעילות מלאה כשהמשבר יסתיים. מי שיכול, ולא עובד על משהו מסווג – ממשיך לעבוד מהבית. יש הרבה תמיכה במי שחלילה חלה או נמצא בבידוד. בתקופות כאלה שצריך עזרה, אתה מרגיש פתאום את המשפחתיות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website