עובדי בזק בינ”ל: “דירקטוריון בזק פועל לסגירת שלוש חברות הבת”

ועד עובדי חברת בזק בינלאומי טוען לניסיון חד צדדי נוסף של החברה האם בזק לייתר את חברות הבת, כחלק מתהליך האיחוד המבני. לטענת העובדים, מבקשת בזק לקבל רישיון לאספקת שירותי אינטרנט (ISP). בבזק מכחישים כי בקשה שכזו הוגשה. "אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפעול על מנת למנוע את המשך הפגיעה בזכויותינו", כתבה יו"ר הוועד לימור ליברמן-לביא לעובדים.

"לצערי בחר דירקטוריון קבוצת בזק לקבל החלטה חד צדדית ולנקוט בפעולות אשר יובילו לסגירת שלוש החברות-הבנות בקבוצה: בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes" כתבה ליברמן-לביא במכתב ששלחה לאחרונה ליו"ר דירקטוריון בזק בינלאומי שלמה רודב, בו ציינה כי להבנת הועד, בקשה שכזו הוגשה. "משמעות המהלך היא קניבליזציה מוחלטת בקבוצה והרס החברות-הבנות. הרי לאחר שיינתן רישיון שכזה, מה ימנע מחברת בזק לפנות למעל ל-800 אלף לקוחות בזק בינלאומי ולהעבירם לרשותה, תוך פגיעה אנושה בחברת בזק בינלאומי? אנו מאמינים כי מהלך דומה יפעל נגד חברת yes ופלאפון, אשר ינותקו מבסיס הלקוחות שלהן".

מבנה השליטה בבזק (גרפיקה: אידאה)

עוד הדגישה ליברמן-לביא כי על אף שלחברות הבת בקבוצה דירקטוריון משותף, חברי הדירקטוריון נדרשים לייצג כל אחת מהחברות באופן הגון. בדבריה לעובדים ציינה כי מצב זה מעורר חשש ממשי לניגודי עניינים.

בימים אלה הקים משרד התקשורת צוות בין-משרדי לקידום נושא פריסת הסיבים האופטיים. בעוד שהחברות הקטנות כגון סלקום ופרטנר פורסות סיבים בעיקר בריכוזי בנייה גבוהה בערים, בזק מחויבת לפרוס אותה גם בפריפריה. ככל הנראה, במסגרת מגעים אלו דורשת החברה שתינתן לה האפשרות להציע שירות מלא על תשתית סיבים זו אותה היא מחויבת לפרוס, ובכללה גם שירותי אינטרנט. עם זאת, בבזק כאמור מכחישים כי הגישו בקשה לרישיון ISP, ובמשרד התקשורת טרם השיבו לדבר ראשון אם בקשה שכזו הוגשה.

הסבירות שהרגולטור יאפשר לבזק רישיון שכזה, נמוכה. כדאי לזכור שהרגולציה בישראל, המחייבת רישיון ISP, נועדה בין היתר לאלץ את בזק לעשות שימוש בחברות בת שאינן מסובסדות כדי להציע שירותי אינטרנט, והיא למעשה עילת הקיום של בזק בינלאומי. עם זאת, במידה ובבזק מחפשים דרך לעקוף מכשול זה, מדובר בצעד יצירתי נוסף שהחברה מפעילה בניסיון לקדם את האיחוד המבני – זאת לצד ניסיונותיה לקדם איחוד מבני בין חברות הבת שלה, מתוך הנחה שהמגבלות הרגולטוריות חלות רק על חברת האם הגדולה.

בתחילת החודש כונסה אספת עובדים בחברה בת נוספת של בזק, פלאפון.  "אנחנו רוצים איחוד, כי איחוד יביא עתיד, פעילויות חדשות, ערך אמיתי לחברה" אמר אז יו"ר ועד עובדי פלאפון יחיאל שמן. "אבל האיחוד הזה חייב ללכת יד ביד בהדברות, משא ומתן, שיח. לא שעושים דברים ושטח ואנחנו מגלים אותם בעיתונות. זה לא יקרה".

עובדי בזק בינלאומי התאגדו בהסתדרות הכלליתב-2014, ועובדי פלאפון ב-2012. עובדי yes התאגדו ב-2015 בהסתדרות הלאומית.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website