עובדי בזק בינ”ל נגד הכוונה לבטל את ההפרדה בין שירותי תשתית וגישה לאינטרנט

ועד עובדי בזק בינלאומי יוצא נגד כוונת משרד התקשורת  לבחינת ההפרדה בין שירות תשתית רחבת-פס לבין שירות גישה לאינטרנט (ISP), מהלך שיבטל, למעשה, את זכות הקיום הכלכלית של החברה.

שימוע בנושא, שפרסם המשרד אמש (ראשון), מציע להעניק לספקיות התשתית (הוט ובזק) את האפשרות למכור ללקוחות פרטיים שירות משולב באופן ישיר. המשרד אמנם מציע לשמור על ההפרדה בכל הקשור לשירות למגזר העסקי, אך ככל שבזק תפרוס סיבים אופטיים, יישחק היתרון היחסי של שירות עסקי, שרק הוא מורשה כיום לספק סיב אופטי של החברה ללקוחות.

בהודעה בדף הפייסבוק של ועד העובדים, הודיע היו"ר לימור ליברמן-לביא על הכוונה להתנגד למתכונת המדיניות המוצעת של משרד התקשורת. "זהו מאבק על עצם זכות קיומנו, אל מול משרד התקשורת ובעלי עניין נוספים", כתבה, "והוא צפוי להיות לא פשוט וארוך, אך אנו נחושים להילחם ולהוכיח את צדקתנו כפי שהוכחנו בעבר".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

קשה להעריך מה סיכויי ההצלחה של מאבק כזה, שכן לא מדובר במאבק ישיר מול המעסיק אלא מול הרגולטור.

דרך המלך: ביטול ההפרדה המבנית בבזק

הצעת המשרד לא מעניקה לבזק אפשרות לאחד לתוכה את בזק בינלאומי כולה, תוך כדי מתן אישור לחברת האם לספק את השירותים של חברת הבת. מדיניות שמייצרת ניגוד אינטרסים מלאכותי בין בזק לחברת הבת שלה.

ביטול ההפרדה המבנית בבזק גם יעניק לוועד העובדים בסיס למשא ומתן על אופן הקליטה בחברת האם. גם אם יש כפילויות מסוימות שיחייבו צמצומים, עדיין מדובר במהלך בו יש לבזק בינלאומי מה להציע בשונה ממתכונת הייבוש, שעלולה להתרחש אם המדיניות המוצעת בשימוע תתקבל.

בזק בינלאומי תורשה, אמנם, להתחרות במסגרת ‘השוק הסיטונאי’, אך המחירים שקבע משרד התקשורת להסדר זה על גבי הסיבים של בזק לא רווחיים.

גם נתח הלקוחות של הוט, שמעדיפים את בזק בינלאומי כספקית אינטרנט (ISP) צפוי להצטמצם משמעותית, בעזרת הכוח השיווקי של הוט, החל מ-2022, כשתוכל להציע ללקוחות התשתית שלה שירות מלא, כולל ISP.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website