עובדי החברה לפיתוח עכו העתיקה יזכו לתנאים משופרים בעקבות הסכם קיבוצי

ההסתדרות, הנהלת החברה לפיתוח עכו העתיקה וועד עובדי החברה חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך, לראשונה מאז התאגדו עשרות עובדי החברה בהסתדרות. כחלק מההסכם יקבלו העובדים תוספות שכר של שתי דרגות, כשעובדים שנמצאים כבר בדרגה המקסימלית יזכו לתוספת שכר של 300 שקלים בחודש. בנוסף יקבלו העובדים מענק חתימה בסך משכורת חודשית אחת, הגדלת ההפרשות לקרן ההשתלמות למקסימום בהתאם לוותק, יום בחירה נוסף בכל שנה, שי לחג פעמיים בשנה בגובה 750 שקל בכל חג.

עוד כחלק מההסכם: כל העובדים יזכו ליום כיף פעם בשנה על חשבון החברה, כל עובד יקבל הפרשה חודשית של 30 שקל לקרן תרבות, דמי כלכלה וביגוד. כמו כן הוסכם כי שכר העובדים בחברה לא יפחת מ-5% מעל לגובה שכר המינימום כפי שיתעדכן מעת לעת.

הסכם קיבוצי ראשון לעובדי החברה לפיתוח עכו העתיקה (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

החברה לפיתוח עכו העתיקה הינה חברה ממשלתית הכפופה למשרד התיירות שהוקמה בשנת 1967 ואמונה על פיתוחו והנגשתו של האזור ההיסטורי בעיר העתיקה של עכו, מתוך תפיסת חשיבותה כעיר תיירותית. בחברה מועסקים עשרות עובדי בניין ושימור ומנהלי עבודה עליהם חל ההסכם, שיהיה תקף למשך שלוש שנים.

במעמד חתימת ההסכם לקחו חלק יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי; ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי; יו"ר נעמת במרחב, עופרה כהן אלקיים; מנכ"ל החברה לפיתוח עכו העתיקה, יובל פורת; דירקטור בחברה, באשר מדאח; מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב, עו"ד מוחמד ספייה; יו"ר ועד העובדים, מרואן חמאד; חשבת החברה, אסנת סעד וחברי הוועד סאמר עיסא וסאמר שמאלי. המו"מ והעבודה על ההסכם לוו על-ידי נציגי אגף הפנסיה והלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות.

הסכם קיבוצי ראשון לעובדי החברה לפיתוח עכו העתיקה (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, מסר כי "החלטתם של עובדי החברה לפיתוח עכו להתאגד אצלנו בהסתדרות הוכיחה את עצמה, עם חתימתו של הסכם מצוין ופורץ דרך, הנותן להם ביטחון תעסוקתי ומביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם". שמואלי הודה לכל מי שסייע והביא לסיומו המוצלח של המו"מ. "נמשיך כמו תמיד לפעול למען חיזוק העובדים במרחב הגליל המערבי", אמר.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website