עובדי המשק בבתי החולים ישבתו מחר (ד’) כחלק מהמאבק על זכויותיהם ומעמדם

12,000 עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטריים ישבתו מחר (רביעי) בעקבות פיצוץ במשא ומתן בין האוצר לוועד העובדים לאחר חודשים של ניסיונות למצוא פתרון למשבר. הערב הגיש משרד הבריאות בקשה לצווי מניעה כנגד השביתה המתוכננת מחר והדיון יתקיים הערב בבית הדין לעבודה בתל אביב.

"נציגי האוצר לא נותנים פתרון לעומס שיש על העובדים הקיימים, לא מגדירים תקינה לעובדים חדשים, ולא פתרון לעדכוני השכר אותם מבקשים העובדים" הסביר אלי בדש, יו"ר ועד עובדי מנמ"ש בבתי החולים הממשלתיים. "משרד האוצר מסרב לדון בכל נושא התקינה של עובדי מנהל ומשק, למרות הגידול המשמעותי בגודל בתי החולים ובמספר המטופלים, והדבר פוגע באופן אנוש בעובדים ובמטופלים יחד".

בתי החולים בהן תתקיים השביתה: אברבנאל, איתנים, אסף הרופא, באר יעקב, באר שבע, בני ציון, ברזילי, הלל יפה, וולפסון, זיו צפת, טירת כרמל, יפו, כפר שאול, מזור, נהריה, נס ציונה, נתניה, פוריה, פלימן פרדסיה, ראשון לציון, רמב"ם, רמלה, שוהם, שיבא, שמואל הרופא ושער מנשה.

אתמול הודיעו עובדי משרד הבריאות, לשכות הבריאות, בתי החולים הממשלתיים והמעבדות כי יצטרפו אף הם לשביתה, במחאה על אי-שמירת זכויותיהם ומעמדם. עובדי משרד הבריאות ישבתו גם בשל העובדה כי לטענתם, משרד האוצר לא מיישם את החלטות ועדת פדה להשוואת תנאים לקופ"ח כללית, כפי שהוסכם בהחלטת הממשלה.

במסגרת השביתה של עובדי משרד הבריאות לא יתקיימו וועדות רפואיות; נמלי הים והאוויר לא ישחררו סחורות; לא יהיה טיפול או אישורים לחולים הזקוקים לקנאביס רפואי; לא תתקיים ביקורת במסעדות; המכון לבטיחות בדרכים לא ייתן שרות; לא יתקיימו ועדות לרישיונות נהיגה כמו גם ועדות גזזת.

עובדות ניקיון בבית חולים. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).

עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים נאבקים בכדי לגרום לאוצר לאשר לראשונה בישראל מפתח תקינה לבתי חולים. חלק מבתי החולים הכפילו את גודלם ואת מספר המיטות אבל לא הוסיפו אפילו עובד אחד ממנהל ומשק. העומסים בבתי החולים הממשלתיים רק הולכים וגדלים הן בשטחים והן במספר המטופלים. במקביל, היקפי הפעילות המקצועית הנדרשת מהעובדים הולכת וגדלה, נוספו תפקידים רבים, בכל בתי חולים קיימת תקינה מעודכנת לרופאים ואחיות, אך לצד כל זאת מעולם לא נקבעו תקנים לעובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים.

דרישה נוספת של עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים היא השוואת שכרם  לעובדים המקבילים בקופות החולים כפי שנקבע על ידי ועדת פדה לפני למעלה מ-30 שנה ועדיין לא יושמה. משמעות ההשוואה היא העלאה שכר ממוצעת של 15%-10%.

השביתה תכלול 30 מרכזים רפואיים: כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש, בתי החולים לשיקום וגריאטריה. במסגרת השביתה לא יתקיימו שירותי אדמיניסטרציה, החזקה, ניקיון, מטבח, כוח עזר ועוד.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website