עובדי טבע כפ”ס מכריזים על סכסוך עבודה: “אין התקדמות בדיוני השכר”

לאחר מו"מ ממושך לחידוש הסכמי השכר, הודיע ועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא לעובדיו כי בכוונתו להכריז סכסוך עבודה.

"לאור כך שמיצינו את דיוני השכר ולאור כך שאין התקדמות, הישיבה נעצרה ואנו החלטנו להכריז על סכסוך עבודה" כתבו לעובדים. "סכסוך העבודה נמצא כעת בשלבי הצבעה ואישורים ויועבר בהקדם למשרד העבורה והרווחה ולהנהלה.

במקביל הוגשה בקשה להנהלה לקיום אסיפת עובדים ואנו נעדכן במועד קיום האסיפה שבה נעדכן בפרטים ובדרכי הפעולה".

על פי ההודעה שפרסם הוועד, ביקשה הנהלת החברה שלא לתת לעובדים כל תוספת שכר בגין שנת 2018, ולתת תוספת של 1.4% בלבד בשנת 2019.

בדצמבר 2017 נקלעה חברת טבע למשבר קשה ונכנסה לתכנית התייעלות, שכלל פיטורים נרחבים באתריה השונים. בנובמבר האחרון דיווחה החברה כי השיגה חסכון של 1.8 מיליארד דולר שלושת הרבעונית הראשונים של שנת 2018, כשהיעד שהציבה לעצמה הוא חיסכון של 3 מיליארד דולר עד סוף 2019.

מהנהלת החברה נמסר: "אנו נמצאים במהלכו של משא ומתן מול ועד כפ״ס בנוגע להסכם השכר הקיבוצי שבאתר. העלאות השכר שהצענו ממקמות את שכר עובדי טבע כפר סבא מעל לנהוג בשוק. הנסיבות העסקיות המורכבות עמן טבע מתמודדת מחייבות אותנו לגלות מידה של אחריות ואינן מאפשרות לנו להמשיך ולהגדיל את שכר העובדים בכפר סבא ביחס לא פרופורציונלי לשכר בשוק.

"נמשיך לפעול על מנת להגיע להסכמות מכבדות עם הוועד אשר עולות בקנה אחד עם מדיניות התגמול של טבע שהינה מהמיטיבות בישראל בענף הפארמה״

Leave a Reply

Name *
Email *
Website