עובדי משרד החוץ הפגינו: “קיצוץ התקציב הוא יריקה בפנים”

"קח אחריות ותתפטר" – כך קראו עובדי משרד החוץ למנכ"ל יובל רותם בהפגנה מחוץ למשרד החוץ בירושלים. עובדי משרד החוץ הפגינו הבוקר (שלישי) נגד הנהלת משרד החוץ ומשרד האוצר על הפגיעה בתנאי העסקתם.

המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב, "משרד החוץ ז"ל", "שעות נוספות זה עבודה ולא הטבה" ו"אזעקת צבע שחור תוקפים את משרד החוץ". לאחר שעה קלה נכנסו המפגינים לתוך בניין המשרד והפגינו בלשכות השר, המנכ"ל ובשאר משרדי ההנהלה. ועד העובדים מבטיחים כי זו הפגנה ראשונה בסדרה של הפגנות בימים ובשבועות הקרובים עד שהמשבר ייפתר.

אני 15 שנים במשרד.עמדתי בכל חזית אפשרית במאבק על תדמית המדינה בחו״ל.הותקפתי עשרות פעמים:קראו לי בוגד,ג׳וזף גבלס,צורר ומה לא.השירות בחו״ל לא תענוג אלא חיים תחת איום לא פוסק.קיצוצי התקציב למשרד החוץ הם לא הערכה לפועלנו,הם יריקה בפנים לי-ולעמיתיי במשרד החוץ @savethemfa pic.twitter.com/ffkAC9wqSf

— Ishmael Khaldi (@IshmaelKhaldi) December 10, 2019

אלי יפרח יו"ר ועד עובדי החטיבה החוץ מנהלית במשרד החוץ אמר לדבר כי ההפגנה היא החרפת המאבק על הקיצוץ בשעות הנוספות שהנהלת המשרד החליטה עליה. לדבריו מדובר בפגיעה "גדולה עוד יותר מזו שהאוצר החליט עליה, מבלי להתייעץ ולמרות שהם מחויבים לדבר עם נציגי העובדים". סכסוך העבודה החל לפני מספר ימים כשהודיעה הנהלת המשרד על קיצוץ של 50% בשעות הנוספות לעובדי המשרד. יפרח בדבריו תקף גם את מנכ"ל משרד האוצר יובל רותם וקרא לו להתפטר. "אנחנו דורשים שמנכ"ל משרד החוץ ייקח אחריות על מה שקרה. הוא מנהל את המשרד כבר שלוש שנים ואנחנו דורשים שייקח את האחריות ויתפטר".

"משרד האוצר לא יכול להרוס את משרד החוץ ולפגוע במדיניות החוץ שהיא הביטחון של מדינת ישראל" אמר יפרח והוסיף כי העובדים דורשים להחזיר את התקציב של המשרד. "לא להשאיר אותנו בחסר תקציבי שלא מאפשר אפילו תשלומי שכר, פוגע ברווחה של העובדים, בשכר העובדים, בפעילות העובדים בארץ ובחו"ל".

תמונות מהפגנת עובדי משרד החוץ. (ללא קרדיט)

"עמדתי בכל חזית אפשרית במאבק על תדמית המדינה בחו"ל" כתב ישמעאל חאלדי, עובד המשרד. "קראו לי בוגד, גבלס, צורר ומה לא. השירות בחו"ל לא תענוג אלא חיים תחת איום לא פוסק. קיצוצי התקציב הם יריקה בפנים".

חנן גודר חבר ועד העובדים אמר לדבר כי "זאת בושה שמשרד החוץ הפסיק לעבוד" וכי "ישראל צריכה משרד חוץ עובד" והוסיף, "לא יכול להיות שידרשו מהעובדים לעבוד בהתנדבות ולא לשלם להם שכר. קיצצו מכסות של שעות נוספות וכל ההטבות הנלוות של העובדים. לא מקובל".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website